اعلام ششم مارس به عنوان روز صلح و همزیستی در عراق

نخست وزیر عراق به مناسبت دیدار پاپ با آیت الله سیستانی، امروز را روز همزیستی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الفلوجه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق ششم مارس (امروز) را به مناسب دیدار تاریخی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت الله العظمی سیستانی، مرجع عالی شیعیان، روز همزیستی و صلح در عراق عنوان کرد.

مصطفی الکاظمی در توییتی در حساب توییتری خود نوشت: به مناسبت دیدار تاریخی دو قطب صلح و تسامح، مرجع عالی (آیت الله) سید علی سیستانی و پاپ فرانسیس مقدس و دیدار ادیان در شهر تاریخی اور، ششم مارس هر سال را روز ملی تسامح و همزیستی در عراق اعلام می‌کنم.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سفر سه روزه خود به عراق، امروز (شنبه) وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

دفتر آیت الله سیستانی پس از این دیدار بیانیه‌ای درباره مسائل مطرح شده در آن صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در این دیدار چالش‌های پیش روی بشریت در عصر کنونی و نقش ایمان به خدا و رسالت‌ها و پایبندی به ارزش‌های والای اخلاقی جهت غلبه بر این چالش‌ها بررسی شد.

همچنین پس از دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت الله سیستانی، واتیکان بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

در این بیانیه واتیکان یادآور می‌شود که پاپ فرانسیس صبح روز شنبه با حضور در دفتر آیت الله سیستانی در نجف با وی دیدار کرد. دیدار صمیمانه پاپ و آیت الله سیستانی نزدیک به ۵۰ دقیقه به طول انجامید.

بنا به بیانیه واتیکان، دو طرف بر اهمیت دوستی میان ادیان مختلف تاکید کردند تا از این مسیر توسعه احترام متقابل فراهم شود و پیامد‌های نیک برای عراق، مردم منطقه و کل بشریت رقم بخورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار