دست رد جمهوری‌خواهان به کمک کرونایی دموکرات‌ها

علی‌رغم مخالفت جمهوری‌خواهان آمریکا، بسته کمک کرونایی پیشنهادی دموکرات‌ها در مجلس سنا تصویب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس سنای آمریکا امروز (شنبه) بسته پیشنهادی برای مقابله با همه‌گیری کرونا از سوی حزب دموکرات را تصویب کرد.

این کمک هزینه با ۵۰ رأی موافق در مقابل ۴۹ رأی مخالف به تصویب رسید. هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان در مجلس سنا به این پیشنهاد رأی موافق ندادند.

این بسته به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار اعلام شده و دور جدید کمک‌های کرونایی را برای کسب‌وکار و مدارس و همچنین دولت‌های محلی فراهم می‌آورد. مجلس سنای آمریکا ۲۴ ساعت گذشته را بدون وقفه مشغول برگزاری جلسات بوده است.

رئیس کمیته ملی سنا در این باره گفت: «هدف ما تامین معیشت آمریکایی‌های بیکار در دوران کرونا است.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد: «۷ میلیون کودک آمریکایی غذای کافی برای خوردن ندارند. اقتصاد ما در حال حاضر نسبت به سال گذشته  ۹.۵ میلیون فرصت شغلی کمتر دارد. با این سرعت، برای بازگشت به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا به ۲ سال زمان نیاز داریم.»

او همچنین گفته بود: «تصویب طرح نجات اقتصادی برای رسیدگی به این مشکلات، بازگشت ایمن دانش آموزان به مدرسه، کمک به واحد‌های تجاری کوچک و مقابله با کرونا ضروری است.»

بنابر اعلام سایت «ورلد اُ میترز» تاکنون ۱۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۵۵۱ نفر در سطح جهان به کرونا مبتلا شدند و آمریکا با دارا بودن ۲۹ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۶۹۷ مبتلا و ۵۳۵ هزار و ۷۹۸ جان باخته کرونایی همچنان در صدر کشور‌ها در جدول کرونا قرار دارد.

امروز در آمریکا قریب به ۸ هزار مورد ابتلا و ۲۳۵ فوتی جدید گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار