درخواست صنعا از جامعه بین‌الملل برای محکومیت حملات هوایی ائتلاف سعودی

محمدعلی الحوثی از جامعه بین‌الملل خواست تا حملات جایتکارانه ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان را محکوم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن خواستار محکومیت حملات جنایتکارانه ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در صنعا شد.

محمد علی الحوثی در پیامی توییتری نوشت: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا حملات ائتلاف متجاوز آمریکایی-انگلیسی-سعودی-اماراتی و دیگر متحدان علیه غیرنظامیان را محکوم کند.

عضو شورای عالی سیاسی یمن همچنین خواست تا تداوم محاصره و درگیری‌های نظامی این ائتلاف که با درخواست‌ها برای صلح تناقض دارد، اقدام مجرمانه اعلام شود.

عصر امروز یکشنبه جنگنده‌های متجاوز سعودی در ۵ نوبت محله النهضه و منطقه عطان را در صنعاء بمباران کردند.

منابع خبری اعلام کردند جنگنده‌های سعودی مناطق مسکونی را هدف قرار داده‌اند. هنوز از آمار تلفات احتمالی خبری منتشر نشده است.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.

رژیم سعودی و متحدانش تاکنون به‌دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.

وی گفت: شرایط انسانی یمن بدترین شرایط انسانی جهان است و ما مسئولیت این جنایات و قحطی در یمن را متوجه این کشور‌ها می‌دانیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار