معرفی کتاب؛

عهد کمیل روایت یک شهید از زبان همسرش

کتاب «عهد کمیل» اثر مصیب معصومیان در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «عهدکمیل» اثر مصیب معصومیان در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این اثر خاطرات مریم یوسفی همسر شهید مصطفی کمیل صفری تبار است. این شهید بزرگوار در روستای بیشه سر از توابع شهرستان بابل در سال ۶۷ متولد شد. وی برای خدمت سربازی به لشکر ۳۰ پیادگان گرگان اعزام شد. همزمان برای جذب رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ثبت نام کرد. هنوز دو ماهی از آموزش نظامی اش نگذشته بود که نامه جذبش در سپاه به دستش رسید.


بیشتربخوانید

چگونگی ایجاد آرامش و امنیت در خانه را با این اثر بیاموزید


شهید صفری تبار به سختی نامه توسیه حسابش با لشکر را دریافت کرد. وی به دلیل قبولی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سربازی مرخص شد و برای ادامه آموزش در اسفند ماه ۸۶ به دانشگاه امام حسین (ع) رفت. وی در تاریخ ۳۰ شهریور ۹۰ همراه با دوست همیشگی خود، شهید محمد محرابی پناه به وسیله گروهک‌های ضدانقلاب در تپه جاسوسان سردشت به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«چشمم افتاد به گوشه حیاط. دیدم کسی پدرم را در آغوش گرفته و دارد گریه می‌کند. آنجا پا کوبیدم به زمین. با صدایی که پر از بغض و گریه و ناله بود.
گفتم: شما مگه نمی‌گید کتفش تیر خورده؟ مگه نمیگید بیهوش داره میاد؟ پس واسه چی شما دارید گریه می‌کنید؟

یکی گفت: ما فقط به خاطر این که کمیل حالش خوب نیس، داریم گریه می‌کنیم.

خواهر کمیل تماس گرفت با همسر همکار کمیل. با این اوضاع و احوال، خواهرش شک کرد. تازه اینجا بود که فهمیدم این‌ها هم از قضیه بی خبرند.

گوشم را تیز کردم تا بفهمم او پشت گوشی چه می‌شنود و چه می‌گوید؛ اما از اتاق رفت بیرون.

بعد از چند دقیقه، آمد داخل اتاق و همین طور که گریه می‌کرد، گفت: داداشم به آرزوش رسید.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار