توزیع ۵۴۱ هزار بسته اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در تایباد

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۵۴۱ هزار بسته اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان هنگام خروج به سمت کشور خود در گذرگاه مرزی دوغارون توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد با اشاره به توزیع ۵۴۱ هزار بسته اقلام بهداشتی بین اتباع افغانستان در تایباد گفت: این اقلام شامل ماسک و انواع مواد ضدعفونی کننده است که امسال در سه مرحله بین اتباع خارجی افغانستانی خود معرف و آن دسته از افرادی که به صورت داوطلبانه به سمت کشور خود بازمی گردند توزیع شده است و در حال حاضر مرحله چهارم توزیع این اقلام در این گذرگاه زمینی در حال اجراست.

او افزود: این طرح با همکاری وزارت کشور، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین المللی صلیب سرخ در حال اجراست و ارزش ریالی هر بسته بهداشتی ۲۵۰ هزار ریال برآورد شده است.

علی اصغری مشاور کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران نیز گفت: اقلام بهداشتی با هدف کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا و توزیع بروشور‌های آگاهی رسانی در مورد خطرات مین و مهمات به جا مانده از جنگ در افغانستان و همچنین اطلاع رسانی در خصوص خدمات بازپیوند خانواده که توسط نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود از جمله اقداماتی است که به طور ویژه به پروژه و کلاس‌های آموزش پیش آگاهی از خطرات مین افزوده شده است.

او افزود: همچنین طرح توزیع این اقلام در بین ساکنان پنج استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی که درگیر جنگ بوده اند هم اجرا شده است.

مشاور کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران با بیان اینکه تمامی اتباع افغانستانی که قصد خروج به سمت کشور خود را دارند باید از آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون استفاده کنند ادامه داد: اگر هر یک از مهاجران در اثر جنگ، بلایا و یا شیوع بیماری کرونا از خانواده خود جدا شده یا آن‌ها را گم کرده است و به خدمات بازپیوند نیاز داشته باشد می‌تواند با مراجعه به نزدیکترین جمعیت هلال احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ در کشور خود تماس بگیرد و نیرو‌های امدادی در ایران و افغانستان به درخواست‌های آن‌ها رسیدگی خواهند کرد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.