مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: پرونده ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی وام مسکن محرومان استان به بانک‌ها ارسال شده است که ۲ هزار و ۱۰۰ فقره آن منجر به عقد قرارداد برای ساخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی محمدی  مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: از این میزان پرونده منجر به عقد قرارداد، عملیات اجرایی حدود هزار واحد آن آغاز شده است.

محمدی با بیان اینکه در چند سال اخیر ۱۸ هزار واحد مسکن در این استان ساخته شده است، گفت: ساخت بیشتر این واحد‌ها پس از وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله بوده است.


بیشتر بخوانید


محمدی با اشاره به پیگیری‌های مجدانه استاندار خراسان شمالی پس از وقوع سیل سال ۹۸ برای ساخت مسکن اظهار داشت: با حضور چندین باره استاندار در بنیاد مسکن کشور و پی گیری‌های انجام شده، ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در برنامه قرار گرفته است که فرصت بسیار خوبی برای نوسازی واحد‌های مسکونی روستایی استان خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی در ادامه به ساخت مسکن در قالب طرح «اترک» اشاره و عنوان کرد: در اجرای آن عملیات ساخت پنج هزار واحد از ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی آغاز شده است که در این زمینه نیازمند کمک نمایندگان، فرمانداران و بخشداران هستیم.

محمدی اجرای طرح اقدام ملی در شهرستان را از اولویت‌های ویژه فعلی خواند و افزود: در شیوه اجرای طرح، هدف نهایی مردم هستند و باید مدلی پیاده شود که مورد رضایت مردم باشد.

اکنون ۶۰ درصد از روستاییان استان در منزل مقاوم و مستحکم زندگی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستا‌ها سکونت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.