گفت و گوی رئیس جمهور ترکیه با نخست وزیر انگلیس

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس امروز، دوشنبه با همدیگر در خصوص مسائل دفاعی و نیز گام‌های تقویت روابط دوجانبه و پرونده‌های منطقه‌ای گفتگو کردند.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد دو طرف در این گفتگو در خصوص مسائل تجاری، گردشگری، کشاورزی و مبارزاه با کرونا بحث و تبادل نظر کردند؛ به طوری که اردوغان در این تماس به بوریس جانسون اعلام کرد زمان گردشگری میان دو کشور در آوریل آتی به شکلی ایمن به راه خواهد افتاد.

اردوغان همچنین اعلام کرد توافق تجارت آزاد، نقطه تحولی در روابط ترکیه و انگلیس محسوب می‌شود و باید رسیدن به هدف ۲۰ میلیارد دلاری را در مبادلات تجاری تسهیل کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین از تلاش‌های انگلیس در قبال مسأله قبرس استقبال و اعلام کرد ایجاد دو دولت در الجزیره وضعیت برد- بردی را ایجاد می‌کند.

بر اساس داده‌های وزارت بین المللی تجارت انگلیس، حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و انگلیس در سال ۲۰۱۹ به ۱۹ میلیارد پوند استرلینگ رسید.

گفتنی است، انگلیس دومین شریک تجازی بزرگ ترکیه بعد از آلمان به حساب می‌آید. انگلیس همچنین از جمله ۱۷ کشوری است که ترکیه در سال صادرات خود را در ۵ بخش به آن کشورافزایش داد که از جمله می‌توان به ماشین آلات، خودرو‌های الکترونیک، مواد شیمیایی و غذایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار