تا پایان سال ۱۴۰۰؛

حداقل ۲ قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در کرمان تشکیل می‌شود

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: چشم انداز ما در سال۱۴۰۰، تشکیل حداقل ۲ قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حجت الاسلام محمدحسن مولا، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر اعضای ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسن مولا دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان در شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) گفت: از دی ماه (زمان انتصاب) تاکنون از ۸ شهرستان بازدید داشته ایم و ساختار‌های ستاد را تقویت، ترمیم و بالنده کرده ایم و ضمن برگزاری جلسات مختلف با مسئولین، از مطالب آن‌ها استفاده کرده ایم.

او با اشاره به اینکه عمده برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۱۴۰۰است، افزود: چشم انداز ما در سال ۱۴۰۰تشکیل حداقل ۲ قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر است که فعلاً گروه‌های جهادی که در این زمینه شرط تحقق قرارگاه دارند را تقویت می‌کنیم.

حجت الاسلام مولا بیان داشت: بحث دیگر تشکیل سمن‌ها است تا در زمینه‌های مختلف بتوانند به بحث امر به معروف و نهی از منکر بپردازند؛ بنابراین هم اکنون قرارگاه‌ها و سمن‌ها به شکل مسجد محور پیش می‌روند.

او تصریح کرد: نکته دیگر در سال ۱۴٠٠ تقویت شهرستان‌ها است که ما به جد پیگیر هستیم که به استان کرمان به عنوان یک استان نگاه نکنند؛ زیرا این استان ظرفیت و جایگاه حداقل ۲ یا ۳ استان را دارد لذا از مرکز پیگیر هستیم که بودجه‌ها و زیرساخت‌های برخی از شهرستان‌ها را از خود مرکز تأمین کنیم تا بتوانند قوی‌تر در این مسئله ورود کنند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: آخرین برنامه برای سال ۱۴٠٠ که به جد پیگیر آن هستیم، بالندگی ساختار اداری در بحث شورا‌های امر به معروف و نهی از منکر است که با گروه‌های جهادی به عنوان ناظر ستاد در ادارات نظارت کنند تا کمک و بازویی برای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات باشند.

حجت الاسلام مولا با بیان اینکه آمار در بحث امر به معروف و نهی از منکر، بسیار زننده و شکننده است، تصریح کرد: متأسفانه مردم به سمت بی تفاوتی پیش می‌روند؛ لذا لازم بود که یکسری حرکت‌هایی انجام دهیم.

او افزود: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به استقبال امر به معروف و نهی از منکر نیرو‌های تحت امر و ارباب رجوع خود و مردم بروند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه گروه اندیشه ورز برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: اقداماتی که این ستاد قصد دارد به صورت استانی انجام دهد در هیئت اندیشه ورز مطرح و بعد از تصویب اجرا شود.

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: یکی از مهمترین وظایف ما در این دوران، رعایت مسائل بهداشتی است.

او با اشاره به اینکه در ستاد استانی کرونا از ابتدا شیوع تاکنون ۶۰۰ مصوبه داشته ایم، افزود: در حوزه معیشت مردم و انتخاباتی که در پیش رو داریم، به نظر بنده ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در این زمینه‌ها مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه و تکلیف شرعی و الهی هر فرد است که باید یک کار جدی مردمی در فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه اساسی‌ترین کار، احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، واژه مثبتی در بین مردم نیست و مردم ما نسبت به امر به معروف و نهی از منکر ترس و واهمه دارند در صورتی که این اتفاق کاملاً فرهنگی است.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با بیان اینکه قاعدتاً با توجه به توضیحات به نظر می‌رسد در سیاست‌ها و راهبرد‌های شورای امر به معروف و نهی از منکر یک تغییراتی اتفاق افتاده است، گفت: کار کارشناسی، تحقیقی و پژوهشی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر خیلی می‌تواند کمک کند.

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان هم با اشاره به سخنی از حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه «مردم به تربیت نیک نیازمند‌تر هستند تا به زر و سیم» گفت: به نظر بنده اگر بتوانیم در خصوص مسائل اخلاقی، تربیتی و امر به معروف و نهی از منکر یک کار اجرایی شکل دهیم، می‌تواند کارسازتر باشد.

او با اشاره به اینکه مبنای دستگاه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین و مرتباً مورد تأکید مقام معظم رهبری است، افزود: هیچ رد پایی از سند ۲۰۳۰در آموزش و پرورش وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار