رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان:

قرآن را بیش از این در دسترس مردم قرار دهیم

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: شورای قرآن باید بتواند قرآن را بیش از این در دسترس مردم قرار دهد و در حد توان آن را از مهجوریت خارج کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان گفت: تلاوت قرآن به صورت زیبا و هنرمندانه رسالتی است که باید به آن پرداخت، اما آن چیزی که رسالت اصلی ما است، فهم قرآن کریم است.

او بیان داشت: تمام اقشار جامعه، هر کدام سهمی از قرآن کریم دارند. جامعه فرهنگی، دانشگاه‌ها، علما، حوزویان، کسبه هر کدام سهمی از قرآن کریم دارند. این شورا باید بتواند قرآن را بیش از این در دسترس مردم قرار دهد و در حد توان قرآن را از مهجوریت بیرون بیاوریم و این هدف اصلی ما است.

موسوی فرد با بیان اینکه باید دنبال این باشیم که به سهم خود چه کنیم که قرآن کریم از مهجوریت خارج شود، افزود: سهم هر کدام از ما چقدر است؟ حوزویان، علما، دانشگاهیان، کارگران، مدارس ما باید چه کار کنند؟ نسخه هر کدام را آماده کنیم و در اختیارشان قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: بنا شد برای ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کنیم. از دبیر شورا و مسئول قرآنی دفتر امام جمعه می‌خواهم که کارگروهی تشکیل شود و محتوای ماه رمضان در دسته‌های گوناگون فراهم شود. در این کارگروه برنامه‌ریزی کنیم که استفاده حداکثر از قرآن کریم کرده باشیم.

امام جمعه اهواز با تأکید بر استفاده از قرآنیان در این کارگروه تخصصی از سطح استان گفت: باید مساجد، حسینیه‌ها وارد کار شوند و اگر کرونا مانع برنامه‌ها شد، به طور مجازی کار انجام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.