نوری مطرح کرد؛

مخالفت فرمانداری با مصوبه «تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران»

عضو شورای شهر تهران گفت: فرماندار تهران مصوبه «تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران» را رد کرده که جای تعجب است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر درباره مصوبه «تمرکز مأموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به «سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار شهر تهران» اظهار کرد: فرماندار تهران این مصوبه را رد کرده که جای تعجب است. این مدل برخورد با مصوبات درست نیست و منطبق با آیین نامه‌های مربوطه هم نیست.

وی ادامه داد: البته در چهار بند پاسخ فرمانداری داده شد. همچنین در این نامه اعلام شد که اقدام شورا متناسب با قوانین بالادستی است.

نوری تاکید کرد: عنوان صحیح مصوبه، «تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران و تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی محیط کار» است و شورای اسلامی شهر تهران بدون ایجاد اداره کل جدید صرفا با تغییر نام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و در راستای تمرکز ماموریت‌های HSE شهرداری تهران، مصوبه را به تصویب رسانده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: در مفاد این مصوبه هیچگونه وضع قاعده‌ای که مخل جریان عادی امور شهری باشد مشاهده نشده و مصوبه به منظور مدیریت صحیح و یکپارچه گی سیاست‌ها، برنامه‌ها و ایجاد هماهنگی و انسجام در اقدامات اجرایی تهیه و تصویب شده است.

نوری یادآور شد: به استناد مفاد ماده اول مصوبه اساسنامه سازمان مدیریت بحران شهر تهران، پشتیبانی، تصمیم سازی و پیگیری عملیات اجرایی ستاد مدیریت بحران شهر تهران، مرکز مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تغییر عنوان یافت.

وی در پایان تاکید کرد: مصوبه مدنظر نه تنها مغایرتی با اسناد و قوانین فرادست و وظایف احصا شده برای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ندارد، بلکه دقیقاً در جهت تحکیم، تقویت و کمک به پیشبرد و اجرای بهینه وظایف شهرداری‌ها بر اساس قانون مدیریت بحران کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۳است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، ایمنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار