آثار تاریخی خارگ سند محکم حاکمیت ایران بر خلیج فارس

مدیر پایگاه میراث‌فرهنگی خارگ، وجود آثار تاریخی این جزیره را سند محکمی بر حاکمیت ایران بر خلیج فارس می‌داند و می‌گوید باید برای حفظشان تلاش کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شهرام اسلامی مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ در نشست با رئیس دادگاه عمومی این جزیره بیان کرد: خسارت در حوزه میراث‌فرهنگی جبران ناپذیر است و باید با اقدامات حفاظتی، ضمن حراست از محیط‌های پیرامون آثار تاریخی، این فضا‌ها را برای سودجویان و حفاران غیرمجاز ناامن کرد.

او ادامه داد: جزیره خارگ با دارا بودن ۵ اثر ثبتی غیر منقول سند محکمی برای حاکمیت ایران بر خلیج فارس است و می‌طلبد برای حفظ این اسناد تاریخی، تلاشی همگانی صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید


مدیر پایگاه ملی میراث‌فرهنگی جزیره خارگ با تشکر از همکاری مجموعه دادگاه عمومی این جزیره عنوان کرد: ما در کنار مردم جزیره، هر کدام نقشی را در حفظ و حراست از آثار داریم، که این موضوع جز با همکاری و تعامل محقق نمی‌شود و امیدواریم این نشست‌های مشترک به کاهش جرایم در این حوزه کمک کند.

 رئیس دادگاه عمومی جزیره خارگ این جزیره بیان کرد: آثار تاریخی هویت ملی ما است و بر حسب وظیفه، برای حفاظت از آثار تاریخی جزیره، با نگاه ویژه تلاش خواهیم کرد.

علیرضا حاجب با تاکید بر لزوم پیشگیری از جرایم در حوزه میراث فرهنگی افزود: با تامین روشنایی مناسب در محیط پیرامون آثار و استفاده از تجهیزات حفاظت الکترونیک، می‌توان میزان وقوع جرم در این حوزه را کاهش داد و با پایش تصویری آثار، به  نگهداری از آن‌ها کمک کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.