از سند جامع پیشگیری از خشونت در آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی پیشگیری از خشونت و آسیب‌های اجتماعی در جامعه را از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

پورمحمدی  گفت: باید آسیب‌های اجتماعی شهر را شناخته و برای درمان آن تلاش کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید شاخصه‌های فرهنگی جامعه را ارتقا دهیم و تمامی دستگاه‌های متولی در این زمینه وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند افزود: اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت آذربایجان شرقی گامی به جلو است و می‌تواند در ارتقای  فرهنگ جامعه موثر باشد.

بدرشکوهی معاون اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نرخ خشونت در استان آذر بایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری که ۵ درصد است بیشتر اعلام شده است و هدف از تدوین و اجرای سند جامع پیشگیری از خشونت در افق چند ساله است.

بدرشکوهی با تاکید بر اینکه هشت هزار و ۷۳۵ نفر ساعت کار علمی و تخصصی در این زمینه انجام شده است افزود: ایجاد امید و نشاط در جامعه که از سرمایه‌های اجتماعی است بسیار مهم و ضروری است.

 علیلو دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز نیز در این جلسه گفت: حدود یک و نیم ماه قبل رئیس قوه قضاییه سند تحول قضایی را ابلاغ کرد که این سند برگرفته از رهنمود‌های مقام معظم رهبری است و در آن برای پیشگیری از جرم و خشونت تاکید شده است و اصلاح  و بازپروری مجرمین از اولویت‌های آن به شمار می‌رود.

 علیلو افزود: اراده ‌ای بزرگ از سوی قوای سه گانه مشاهده می‌شود که می‌تواند از سرمایه‌های اجتماعی صیانت کند تا رفتار‌ها، ناهنجار‌هایی  و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.