به صدا در آمدن زنگ انتخابات در مازندران

زنگ انتخابات با آغاز نام نویسی کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های شهر از فردا به صدا در می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسین حسن نژاد رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: نام نویسی کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های شهر از فردا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

او افزود: با توجه به شرایط کرونایی و برای حفظ سلامت، توسعه و تقویت وضعیت اجرایی دستور العمل‌های بهداشتی تمهیداتی اتخاذ شده است تا شاهد حداقل مراجعه داوطلبان در فرمانداری‌ها باشیم.

حسن نژاد گفت: نامزد‌های احتمالی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان از طریق نصب نرم افزار، اپلیکیشن و با مراجعه به دفاتر پیشخوان می‌توانند برای نام نویسی اقدام کنند.

او افزود: کاندیدا‌هایی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام در این قالب نشدند می‌توانند با مراجعه به فرمانداری محل سکونت نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

تبلیغات داوطلبان قبل از تعیین صلاحیت ممنوع!

حسن نژاد گفت: تبلیغات داوطلبان تا اعلام نهایی تعیین صلاحیت نامزد‌های شورای شهر و روستای استان ممنوع است.

او افزود: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه؛ هرگونه دورهمی سیاسی و تجمع انتخاباتی برای حفظ سلامتی طرفداران و نامزد‌های انتخاباتی ممنوع بوده و فقط از طریق فضا‌های مجازی انجام می‌شود.

استفاده از فضای مجازی برای کاهش هزینه تبلیغات

حسن نژاد گفت: استفاده از فضای مجازی در انتخابات فرصت گفت و گو را برای طرفداران، مردم و نامزد‌ها فراهم می‌کند و هم هزینه تبلیغات انتخاباتی کاندیدا‌ها را کاهش می‌دهد.

رییس ستاد انتخابات مازندران افزود: آمادگی جدی برای افزایش تعامل در چارچوب مقررات وجود دارد و اطمینان می‌دهیم فضای بی طرف در مجموعه انتخابات پیش رو خواهیم داشت.

او گفت: از رسانه‌های دیداری و شنیداری بویژه صداوسیما و فعالان عرصه مجازی دعوت می‌کنیم در این بخش گام‌های جدی بردارند و به تحلیل و تبیین اهمیت نقش انتخابات و مشارکت مردم بپردازند تا میزان مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰ افزایش یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: با دستور وزیر، انتخابات سال آینده از ۱۸ اسفند وارد فرایند‌های قانونی و اجرایی انتخابات شد.

حسین حسن نژاد افزود: براساس قانون فرمانداران و بخشداران باید در مدت ۵ روز به تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات شورا‌ها در سطح استان اقدام کنند.

او گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته با شورای نگهبان قرار شد، هیات‌های اجرایی بصورت واحد، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان در استان مازندران را نظارت کنند.

حسن نژاد گفت: مجموع افرادی که در هیات‌های اجرایی انتخابات عضو خواهند شد از دو مرجع هیات نظارت انتخابات رییس جمهوری، مجلس خبرگان و انتخابات شورای اسلامی صلاحیت آن‌ها بررسی می‌شود و متعاقب آن فرمانداران نسبت به تشکیل هیات‌های اجرایی اقدام خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران افزود: نام نویسی کاندیدا‌های انتخابات شورا‌های روستا از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار