طبق گفته امدادگران آتش نشانی قطع به یقین اگر محمد طا‌ها شیشه را نمی‌شکست تمام بچه‌ها در آتش جان خود را از دست می‌دادند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد طا‌ها آرمند پسر ۸ ساله شیرازی است که این روز‌ها بخاطر حرکت قهرمانانه خود مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفته است. او توانست جان ۴ نفر از دوستانش را در یک حادثه آتش سوزی در شهر خرم بید نجات دهد. متاسفانه این کودک ۸ ساله طی این عملیات دچار سوختگی شدیدی شده است.

ماجرا از آن جا آغاز می‌شود که محمدطا‌ها و دوستانش در یک ون درحال بازی بودند. این ون متعلق به همسایه محمدپارسا بوده و پسر همسایه، به همراه برادر و پسر دایی ۱۴ ساله محمد پارسا و دخترعمه دوساله او نیز در آن حضور داشته‌اند. همسایه محمدپارسا از این ون به عنوان یک آشپزخانه خانگی استفاده کرده و به کسب و کار غذای بیرون‌بر مشغول بوده است. به همین دلیل یک گاز کوچک که برای گرم کردن غذا از آن استفاده می‌شد در این ون وجود داشت. کسی نمی‌داند به چه علت این گاز کوچک روشن می‌شود، اما این حادثه هولناک اتفاق می‌افتد و ون آتش می‌گیرد. در همین حین ریموت و سوئیچ ون در آتش می‌سوزد و بچه‌ها با باز نشدن در، درون ون گرفتار می‌شوند.


بیشتر بخوانید

در همین حین محمد طا‌ها شیشه ماشین را به سختی می‌شکند و با کمک افرادی از بیرون ون، ابتدا دخترعمه دو ساله خود را از این مهلکه نجات می‌دهد، سپس برادر بزرگترش و یکی دیگر از بچه‌ها که بیهوش شده بودند را با چند سیلی به هوش می‌آورد و کمک می‌کند که از ون خارج شوند. بعد هم نفر چهارم را به بیرون می‌فرستد و دست آخر خودش از ون خارج می‌شود. محمد طا‌ها برای این که جان بقیه را نجات دهد از همه بیشتر داخل ون مانده بود و به همین دلیل دچار سوختگی بسیار شدیدی شد. او ۸ روز در ICU بیمارستان بستری و سپس جراحی پیوند پوست به دست و صورتش را انجام می‌دهد و بالاخره پس از یک ماه از بیمارستان مرخص می‌شود.

طبق گفته امدادگران آتش نشانی قطع به یقین اگر محمد طا‌ها شیشه را نمی‌شکست تمام بچه‌ها در این آتش جان خود را از دست می‌دادند.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نصرتی
۲۲:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
سلام.
با مرحم گذاشتن داروی جامع امام رضا روی صورت این قهرمان، صورت به سرعت به حالت اول خودش بر می‌گرده و درمان میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
خیلی تکان دهنده بود آفرین به این شجاعتت پسر شجاع و نترس ایرانی خدا حافظت کنه

.
.
.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
با سلام و درود به این پسر فداکار.
قطعا" در آینده نزدیک برای ادامه درمان و جراحی پلاستیک نیاز به پول زیادی خواهد بود. امیدوارم دولت محترم ، فقط به گرفتن عکس یادگاری با محمد طاهای عزیز بسنده نکند و تا آخر پروسه درمانی اعمم از درمانی و زیبایی در کنار خانواده محترمش باشند. دولت آینده
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۴:۲۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
من کم آوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام
درود بر پدر و مادر این بچه و آفرین به این پهلوان کوچک ایرانی. باید به این بچه نشان شجاعت و غیرت داد،تمام هزینه های بیمارستانی را پرداخت کنند تا هیچگونه اثری از این حادثه نماند،و رسانه‌ها هم باید این حرکت را بسیار بازتاب بدهند،تا این روحیه و رفتار خوب، در بین بچه‌ها و بزرگترها جامعه رواج پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
مرد تویی من هنوز اندازه تو نشدم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
فدای تو
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۰۹:۱۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
ماشاءالله به این همه درایت و شجاعت، انشاءالله هر چه زودتر بهبودی کامل برای این بزرگ مرد کوچک حاصل شود.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
انشاءالله خداوند جل جلاله به این نوجوان دلاور هر چه سریعتر سلامتی و شفای عاجل عنایت فرماید و با سلامتی کامل از بیمارستان مرخص شود پرچم دلاوران شیر دلهای شیرازی جانبرکفان ایثار گران از خودگذشته دلاور مرد مردان همه میدانها همیشه بالای قله های غرور غیرت خردمندانگی بشر دوستانه انسانی اسلامی اسلام ناب محمدی ص بالا و برافراشته بوده و هست و خواهد بود . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
نادری
۰۰:۱۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
انشاالله خدا بهش سلامتی و زیبایی کامل عطا کند
آفرین به این مرد کوچک اما دانا وفداکار
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۳:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
مرحبا مرد.
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل وندی
۲۲:۳۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ماشالله به غیرتت خدا حفظت کنه، ان شاالله هرچه زودتر شفا پیدا کنی بزرگ مرد کوچک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
هم باید مدال شجاعت بگیره و هم برای درمانش باید هزینه بشه
کار خوب رو باید تقدیر کرد
آخرین اخبار