مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

درخشش خراسان شمالی در هفتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

فرخنده از برگزیده شدن ۲ روستای این استان در هفتمین دوره جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   حسین فرخنده  گفت: دبیرخانه استانی این جشنواره ۱۵۵ طرح و اثر  از ۳۳ روستای خراسان شمالی به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار ارسال کرد، که دو روستای ارکان و دشت در این جشنواره حائز رتبه شدند.


بیشتر بخوانید 


او با اشاره به انتخاب ۱۰ روستا به عنوان روستا‌های برگزیده در این دوره از جشنواره اظهار کرد: روستای دشت از توابع شهرستان گرمه با فعالیت «ندا علی نیا» مسئول طرح توانست جزو ۱۰ روستای برگزیده معرفی شود.

وی همچنین با بیان اینکه در هفتمین جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب یک روستا به عنوان برگزیده استمرار اعلام و تقدیر شد، افزود: روستای ارکان شهرستان بجنورد هم با فعالیت «جلیل امانی» در این بخش تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب امسال به هر یک از روستا‌ها و آبادی‌های عشایری تا سقف پانصدمیلیون ریال هدیه نقدی اهداء شد.

فرخنده یادآوری کرد: خراسان شمالی در ۵ دوره متوالی جشنواره ملی روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب کشور در سال‌های گذشته موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است.

اختتامیه هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران سال ۱۳۹۹ امروز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۴ به‌صورت مجازی با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

لازم به یادآوری است؛ با اعلام فراخوان ارسال آثار روستا‌های متقاضی شرکت در این جشنواره، دو هزارو پنجاه روستا و منطقه عشایری از سراسر کشور آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند و هیأت داوران این جشنواره در مرحله اول، ۱۱۳ روستا و منطقه عشایری را برای داوری در مرحله دوم انتخاب کردند و در مرحله نهایی ۵۵ روستا و منطقه عشایری از ۲۰ استان با هم رقابت کردند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.