نماینده ولی فقیه در مشهد:

منشاء مشکلات معیشتی، مسئولان غیرجهادی هستند

مشکلات امروز ما در عرصه‌های اجتماعی عمدتا به خاطر این است کسانی در کشور مسئول شدند که جهادگر نیستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم اختتامیه اردو‌های جهادی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سال ۹۹، ضمن تبریک سالروز مبعث رسول اکرم (صلوات‌الله علیه)،گفت:  مشکلات امروز ما در عرصه‌های اجتماعی عمدتا به خاطر این است کسانی در کشور مسئول شدند که جهادگر نیستند، اگر مسئولان این نظام و کشور جهادگر بودند، امروز ذره‌ای از این مشکلات، ناراحتی‌ها و نگرانی‌های معیشتی نبود. 

 

او افزود: روز مبعث، روز انگیزش بزرگ‌ترین انسان در عرصه وجود و هستی در خط انسان‌سازی و تربیت نسل بشر است که امیدواریم خداوند متعال همه ما را از امت مرحومه آن حضرت و پرورش‌یافتگان جریان تربیتی اسلام ناب قرار بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نکته‌ای برای ما قابل تأمل هست که آیا تعابیری مانند اشرف انبیا، افضل سفرا، برترین و بالاترین پیامبران که ما مسلمانان نسبت به پیامبر (ص) معتقد هستیم، تعارفی و احساسی و بر حسب دلدادگی و ارادت و عشق به نبی مکرم اسلام می‌گوییم یا دلیل دیگری دارد؟

او با بیان این‌که پیغمبران برای انسان‌سازی آمدند، یادآور شد: آنچه ضرورت حضور انبیا و لزوم رسالت الهی را در میان جوامع بشری ایجاب می‌کرد، انسان شدن انسان‌ها و حرکتشان در مسیر انسانیت بود، نقش فکر و اندیشه، دانش و تجربه تنها سازندگی زندگانی مادی نبود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: انبیا به دو منظور آمدند؛ اول، به انسان‌ها خبری بدهند و حقیقتی را کشف کنند که با عقل، اندیشه و علم قابل کشف نبود و آن این که بعد از عرصه زندگانی این جهانی و مرحله مرگ، آیا وجود انسان تمام می‌شود، هستی خاتمه پیدا می‌کند یا این هستی در یک عرصه دیگر غیر از این عرصه مادی ادامه دارد و اگر ادامه دارد، حیات و زندگی در آن عرصه چگونه است؟

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که خدا انسانی را از جانب خود فرستاد تا به انسان بگوید مرحله بعد از مرگ او چیست، تصریح کرد: نکته دومی که منظور از رسالت انبیا بود، این بود که آن‌ها آمدند انسان بسازند؛ خواسته‌ها و گرایش‌های نفسانی در ساختار وجود انسان بود که قدرت اندیشه و فکر را استخدام می‌کرد و تمام سرمایه وجودی انسان در مسیری قرار می‌داد که در سایر جانوران و حیوانات مشترک است یعنی تمام توان اندیشه‌ای، استعداد و قوای تجربی بشر در استخدام جنبه حیوانیت انسان قرار می‌گرفت.

انتها ی پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.