توزیع ۴۸ هزار تن نهاده‌های دامی در استان سمنان

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: بیش از ۴۸ هزار تن انواع نهاده های دامی امسال توسط شبکه تعاون روستایی استان سمنان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان عباسپور مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۸ هزارتن از انواع نهاده‌های دامی شامل سبوس، جو و کنسانتره توسط شبکه تعاون روستایی استان سمنان توزیع شده است.

او تاکید کرد: تامین و توزیع به موقع نیاز‌های اساسی کشاورزان و دامداران و نقش حمایتی تعاون روستایی استان سمنان جهت تنظیم بازار نهاده‌های دامی و کوتاه کردن دست دلالان و واسطه‌ها به منظور تثبیت قیمت نهاده‌های دامی از اهداف اصلی این شبکه است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان ادامه داد: حدود ۱۸ هزار تن انواع کود و ۶۵۰۰ کیلوگرم انواع سموم شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شد.

عباسپور گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۲ هزار تن کود شیمیایی و بیش از ۶ هزارتن از انواع کود‌های آلی، زیستی و ریزمغذی بین کشاورزان استان توزیع شد.

او بیان داشت: از این مقدار کود توزیع شده، ۱۱ هزارتن کود اوره و حدود یک هزار تن از کود‌های فسفاته و پتاسه است.

به گفته عباسپور ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از انواع سموم شیمیایی نیز در استان توزیع شد و تهیه به موقع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان و مصرف بهینه آن در افزایش تولید در واحد سطح کمک کرد و در این راستا پایش و نظارت توزیع کود توسط کمیته‌های نظارتی استانی و شهرستانی انجام شد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار