در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عرضه سهام‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ نیاز به بازنگری قوانین دارد

کارشناس بازار سرمایه  گفت: اگر درسال ۱۴۰۰ دوباره دولت بخواهد سهام شرکت‌ها را در بورس عرضه کند، نیاز به بازنگری در قوانین دارد.

فرهاد رمضان کارشناس بازار سرمایه  در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، در رابطه با عرضه سهم های دولتی طی سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: در رابطه با عرضه صندوق های دولتی باید گفت که اگر کار از طریق آموزش و اطلاع رسانی درست انجام شود علاوه بر بازار سرمایه به نفع سهامداران نیز خواهد بود .

او تصریح کرد: دولت باید نسبت به صندوق های قابل معامله رویکرد یکسان داشته باشد، یعنی همه را بایک فرمول و ابزار سیاستی مورد حمایت قرار دهد در غیر این صورت باز رویه ای که طی سال گذشته در رابطه با پالایش یکم و دارایکم به کار گرفته شد، تکرار می شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه صندوق های دولتی که طی سال ۹۹ انجام شد در واقع یک ابزار نوینی بود که سیاست گذاران برای نخستین بار  آن را اجرا کردند، اگر در سال ۱۴۰۰ دوباره دولت بخواهد عرضه های دولتی را انجام دهد نیاز به بازنگری در قوانین دارد .

رمضان گفت: تجربه رشد ۵ ماه اول بازار و ریزش ۷ ماهه بعدی در سال ۹۹ توانسته بینش خوبی را  برای سهامداران ایجاد کند به همین دلیل  سازمان بورس باید فرصت نوروز را برای خود مغتنم شمارد به گونه‌ای که یک فراخوان هم اندیشی به منظور تغییر و بازنگری در قوانین بازار سرمایه انجام دهد.


بیشتر بخوانید


او گفت : باید هدف دولت از عرضه ها در بازار سرمایه مشخص باشد به طور مثال باید مشخص شود آیا هدفش از این عرضه ها جبران کسری بودجه است یا خیر می خواهد با این کار مردم را به سرمایه گذاری تشویق کند .

رمضان گفت: بازار زمانی عمیق می شود که بازار بدهی ، اوراق صندوق یا سهام های دولتی در کنار هم و با مدیریت درستی عرضه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار