تخلف شرکت تسلا ۴۵۰ نفر را به ویروس کرونا مبتلا کرد

شرکت تسلا با نقض دستورات بهداشتی، تولید خود را در کارخانه فریمونت از سر گرفت و باعث بیماری بسیاری از کارگران این شرکت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفته می‌شود تسلا پس از بازگشایی در ماه مه گذشته میلادی، ۴۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کارخانه کالیفرنیا خود داشته است. طبق گزارش‌های دریافتی، کارخانه تسلا در فریمونت کالیفرنیا پس از بازگشایی با رعایت دستورات بخش بهداشت در ماه مه گذشته، تا دسامبر سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۵۰ مورد ابتلا به ویروس کووید ۱۹ شناسایی کرد.

در ماه مارس گذشته مقامات بهداشت عمومی در شهر آلامدا، جایی که کارخانه فریمونت در آن واقع شده است، با توجه به افزایش موارد ویروس کرونا در سراسر کشور، تجارت بجز "موارد ضروری" را محدود کرد. تسلا با این دستور مقابله کرد، اما سرانجام کارخانه را در ۲۳ مارس تعطیل کرد. اما چند روز بعد، با اینکه این امر ناقض قانون بود، تسلا تولید خود را در کارخانه فریمونت دوباره آغاز کرد.

تخلف تسلا از قوانین بهداشتی

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا در آن زمان در توییتر گفت که قصد دارد در کنار کارگران فریمونت در کارخانه باشد و برای دستگیری به مقامات محلی طعنه زد. البته بعداً طرح بازگشایی تسلا با اینکه آن زمان هم برخلاف قوانین مربوط به فعالیت در زمان کرونا بود، تصویب شد.

ویروس کرونا در کارخانه تسلا

همچنین ایلان ماسک، تهدید کرد که کارخانه فریمونت را از کالیفرنیا منتقل خواهد کرد. تسلا در تاریخ ۹ مه سال گذشته میلادی علیه شهر آلامدا دادخواست شکایت داد، اما کمتر از دو هفته بعد دادخواست خود را لغو کرد.

اسناد به دست آمده نشان می‌دهد تسلا حدود ده گزارش از موارد ابتلا به کرونا ویروس در ماه مه سال ۲۰۲۰ داشته است و تعداد آن‌ها ادامه دارد. همچنین شایان ذکر است تسلا، پلتفرم اجتماعی جدیدی را در وب‌سایت خود راه اندازی کرده است که هدف آن از طرف تسلا و جنبش برای انرژی پاکتر، اجازه دادن به صاحبان و طرفداران این نام تجاری برای اقدام و تعامل است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار