اجازه گوگل به توسعه دهندگان برای سفارشی سازی سیستم عامل Wear OS

گوگل اعلام کرده که اجازه می‌دهد توسعه دهندگان شخص ثالث برنامه‌های خود را برای سیستم عامل Wear OS طراحی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل در پستی جدید اعلام کرد که اکنون توسعه دهندگان شخص ثالث امکان ایجاد برنامه سفارشی برای Wear OS را دارند. این شرکت اولین بار نرم افزار Tiles را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، ویجت‌هایی که کاربران می‌توانند به آن‌ها نگاهی بیندازند، آن‌ها را بکشند تا اطلاعاتی در مورد وضعیت آب و هوا، اعلان‌های تقویم یا آماری مانند ضربان قلب دریافت کنند.


بیشتر بخوانید


شخصی سازی ساعت‌های هوشمند

در گذشته تمام بخش‌های نرم افزار Tiles مستقیماً از طرف Google یا سازنده دستگاه در گجت تعبیه می‌شد. کتابخانه Jetpack Tiles برای توسعه دهندگان شخص ثالث اکنون به صورت آلفا موجود است. گوگل در پست وبلاگ عنوان می‌کند:" Tiles می‌توانند برای موارد استفاده زیادی مانند ردیابی پیشرفت فعالیت روزانه کاربر، شروع سریع تمرین، شروع آهنگی که اخیراً پخش شده یا ارسال پیام به مخاطب مورد علاقه طراحی شوند. در حالی که برنامه‌ها می‌توانند همه گیر باشند، Tiles سریع بارگیری می‌شوند و بر نیاز‌های فوری کاربر تمرکز می‌کنند."

اجازه گوگل به توسعه دهندگان شخص برای سفارشی سازی Wear OS

اگر کاربر اطلاعات بیشتری می‌خواهد، می‌توان روی Tiles ضربه بزند تا یک برنامه مرتبط را در ساعت یا تلفن برای کار‌های بیشتری باز کند. Wear OS مدتی است در هاله‌ای از ابهام است، گوگل همچنین در پست خود گفته است که Tiles سفارشی جدید همین بهار هنگامی که به روزرسانی مربوط به سیستم عامل Wear OS را ارائه دهیم، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. "

مدتی است که سرنوشت Wear OS گوگل در نوسان است. سالها است که نسخه جدیدی از آن به بازار نیامده و برخی بر این باور هستند که خرید Fitbit توسط این غول فناوری می‌تواند مرگ این پلتفرم را رقم بزند. Wear OS هنوز در دسترس است و Google به روزرسانی‌های کوچکی را برای آن ارائه داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار