مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت ملی حفاری:

اشتغال پایدار برای ۳ هزار نفر، نتیجه تعامل و همکاری با سازندگان داخلی است

عرشیان گفت: تعامل و همکاری با سازندگان و صنعتگران داخلی زمینه اشتغال بالغ بر ۳ هزار نفر در کارگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ فراهم کرده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی عرشیان مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: تعامل و همکاری با سازندگان و صنعتگران داخلی زمینه اشتغال بالغ بر ۳ هزار نفر را در واحد‌های بزرگ، متوسط و کارگاه‌های کوچک صنعتی فراهم آورده است.

او با اشاره به همکاری، همیاری و حمایت‌های این شرکت از سازندگان که به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های وزارت نفت صورت می‌پذیرد، افزود: ملی حفاری در یک دهه گذشته، تاکنون با بیش از ۴۰۰ شرکت سازنده داخلی همکاری داشته است.

عرشیان با بیان اینکه از این تعداد سازنده ۷۰ درصد در استان خوزستان و ۳۰ درصد از سایر استان‌های کشور هستند، اظهار داشت: در این مدت افزون بر ۷ هزار قطعه منحصـر به فرد سـاخت داخـل شده است، ضمن اینکه ۳۴ تجهیز راهبردی صنعت حفاری در ۲ بخش پژوهش و فناوری و مهندسی ساخت در قالب قرارداد‌های مختلف با دانشگاه‌ها و سازندگان به طور کامل ساخت داخل و بومی سازی شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مدت مذکور ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بابت ساخت قطعات و تجهیزات در داخل با تلاش این شرکت هزینه شده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال نسبت به خرید از منابع خارجی برای شرکت صرفه جویی حاصل شده است، تصریح کرد: این مدیریت در بخش پژوهش و فنـاوری تـاکنون با بیش از ۳۰ دانشـگاه و مرکز علمی پژوهشـی ارتباط نزدیک دارد که از این طریق افزون بر ۸۰ پروژه پژوهشـی در زمینه تهیه دانش فنی و سـاخت تجهیزات مختلـف در خصوص نمودارگیری چاه‌های نفت و گاز، حفاری جهت دار و تجهیزات مختلف دستگاه‌های حفاری به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

او بیان داشت: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت دارای ۲ بخش اصـلی است که بخش پژوهش و فناوری متولی ارتباط با دانشـگاه‌ها و مراکز علمی و اسـتفاده از ظرفیت‌های آن‌ها جهت رفع چالش‌ها و نیز توسعه شرکتاست و بخش مهندسـی و فناوری ساخت مسئولیت ساخت داخل قطعات پر مصرف صنعت حفاری را با همکاری سازندگان داخلی بر عهده دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار