ذیبخش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی داخل هواپیما با ایرلاینی تعارف نداریم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی با هیچ ایرلاینی تعارف نداریم و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکیدات وزارت بهداشت، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته کرونا از مورخ ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ الزامات برقراری پرواز‌ها از مبدا و مقصد کشور عراق توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شد، افزود: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند و یا دستور دهد در کشوری مانند ترکیه و یا هر کشوری دیگر ویروس جهش یافته انگلیسی شیوع یافته و زمینه ساز افزایش انتقال آن به ایران می‌شود فورا تمهیدات لازم در این بخش برای کاهش پرواز و یا لغو آن اخذ می‌شود.

او با بیان اینکه پرواز‌ها صرفا به منظور بازگرداندن اتباع دو طرف به کشور‌های متبوع برنامه ریزی خواهد شد، افزود: براساس دستورالعمل صادر شده پذیرش مسافر ایرانی از مبدا ایران و مسافر عراقی از مبدا عراق مجاز نیست.


بیشتر بخوانید


ذیبخش توضیح داد: تمامی مسافران بالای ۸ سال ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی PCR منفی هنگام پذیرش مسافر در مبدا بوده و همچنین متعهد به انجام تست مجدد PCR در بدو ورود هستند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه عودت مبالغ دریافتی تا عادی شدن شرایط موجود الزامی است و شرکت‌های هواپیمایی ضروری است تا برقراری مجدد پرواز‌ها از ایجاد هرگونه تعهد و فروش بلیت جدا خودداری کنند، افزود: تمامی تمهیدات لازم در این بخش اخذ شده و ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

او همچنین درباره سختگیری و تشدید نظارت‌ها بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پرواز‌های داخلی هم گفت: در بحث رعایت دستور العمل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های هواپیمایی با هیچ کسی تعارف نداریم و در این بخش کوتاه نخواهیم آمد.

تعلیق سه هفته‌ای پروازهای شرکت هواپیمایی تابان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای دومین بار برای شرکت هواپیمایی تابان اخطار صادر شده است، گفت: سازمان هواپیمایی به شرکت هواپیمایی تابان به دلیل عدم رعایت مقررات ابلاغی مقابله با شیوع ویروس کرونا اخطار صادر و پرواز‌های آن را لغو کرده است.

ذیبخش اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به دلیل تکرار نقص مقررات تعیین شده، دو پرواز مسیر تهران- اصفهان و اصفهان- تهران شرکت هواپیمایی تابان را به مدت سه هفته لغو کرد.

او در پایان تصریح کرد: ضمن اخطار رعایت و اجرای مفاد مندرج در شیوه نامه ۱۹۰۰ و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و لزوم پاسخگویی به مراجع قانونی و شمول اعمال مجازات توسط مراجع و دستگاه‌ها؛ پرواز شماره ۶۲۹۱-۶۲۹۰ مسیر تهران- اصفهان و اصفهان - تهران شرکت هواپیمایی تابان از روز چهارشنبه در تاریخ چهارم فروردین  ۱۴۰۰ به مدت سه هفته لغو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار