سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۶ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز سه شنبه (۲۶ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا نسبت به روز گذشته در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۶ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۶ اسفند ماه

بازار بورس تهران در معاملات امروز افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های گروه پالایشی کاملا مشهود است.

در جریان معاملات متعادل گروه خودرویی‌ها شاهد نوسانات مثبت در نماد خساپا و قرار گرفتن سهم در قیمت ۲۲۶ تومان هستیم. خودرو در قیمت ۲۴۸ تومان قرار دارد و مثبت دنبال می‌شود. خگستر نیز در قیمت ۲۸۴ تومان قرار دارد.

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت بدلیل افشای اطلاعات متوقف شد. وبملت در قیمت ۴۱۲ تومان دنبال می‌شود و با نوسان منفی مواجه است. وپاسار در معاملات امروز این گروه مورد توجه سهامداران قرار دارد.

فارس با قدرت به صف خرید نشست.

در دارویی‌ها نماد برکت در قیمت ۳۵۷۹ تومان دنبال می‌شودو رشد بیش از ۲ درصد دارد. دروز در سقف قیمت روزانه قرار دارد و صف خرید را تجربه می‌کند. والبر از دیگر نماد‌های مورد توجه بازار است که در قیمت ۱۶۵۵ تومان داد و ستد می‌شود.

رخ نمایی خریداران و قدرت حاکم شده از سوی تقاضا در نماد‌های گروه محصولات شیمیایی موجب شد تا امروز شاهد سبز پوشی بخش عمده این از نماد‌های این گروه باشیم. پترول، شگویا، فارس با صف خرید همراه هستند. شیران رشد ۳ درصدی دارد. نوری در قیمت ۶۳۵۰ تومان با پیشروی ۲ درصدی دنبال می شود.

رشد ۵هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۵۹هزار واحد قرار گرفته است.

فارس، کچاد و پترول بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های وبملت، بشهاب و وپارس بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

قدرت خریدار در بازار بالا گرفته و شاهد شکل گیری بیشتر نامد‌های بزرگ و شاخص ساز از جمله شپنا هستیم.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۳هزار و ۵۲واحدی (۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۵۶نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۹۳نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های برکت، شپنا، شتران، اپال، غزر و وبملت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های کزغال، فزرین، شاروم، وسپهر، ذوب و بپیوند در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۴۰۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۸۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۳۲۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و۵۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، کیسون و سنیر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۴۵۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وسپهر، شتران و قیستو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۷۳۰میلیارد تومان (۸۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۷۵میلیارد تومان (۲۶درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۰۶نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به ۱۳.۱درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۵۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» با تقاضای خرید ۲۰۵میلیارد تومانی همراه است.

 حدود ۳۱درصد از چهار هزار و ۱۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۲۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۲۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۴۲۰میلیارد تومان خواهد رسید.

فملی صف خرید شد.

در ساعت ۱۰:۲۵ شاهد قدرت نمایی خریداران و قرار گرفتن نماد خساپا در سقف قیمت روزانه هستیم. خودرو در قیمت ۲۵۷ تومان دنبال می‌شودو رشد بیش از ۴ درصد دارد.

نمای پایانی بورس امروز/ رشد ۳۶هزار واحدی شاخص کل

 رشد ۳۶هزار و ۳۰۹واحدی شاخص کل (۲.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۰هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۷درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان نزدیک شد.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۵۵میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هفت هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۷۸درصد یعنی پنج هزار و ۵۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد رافزا، شپنا و حکشتی لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وبملت، غزر و شبندر معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت رایان هم‌افزا معادل ۷۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک ملت با برتری ۷۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۸۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۴۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
50 درصد بازار صف فروشه
کدوم رشد؟؟؟
دامنه نوسان رو به حالت قبل برگردانید پول مردم تو نصف سهم ها بلوکه شده و نمی تونند پولاشونو بکشند بیرون!!!
آخرین اخبار