آستان قدس حسینی (ع) خواستار تصمیم‌گیری پارلمان عراق علیه نیروهای آمریکایی شد

تولیت آستان قدس حسینی (ع) از پارلمان عراق خواست تا علیه نیروهای آمریکایی به‌ علت هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی کربلا تصمیم درستی اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات نیوز، تولیت آستان قدس حسینی (ع) از پارلمان عراق خواست تا علیه آمریکا به‌ علت هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی کربلا تصمیمی متناسب با حاکمیت این کشور اتخاذ کند.

این حمله در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ صورت گرفت که در پی آن یک غیرنظامی شهید و چند نفر زخمی شدند و روند تکمیل فرودگاه به تعویق افتاد.

حسن رشید العبایجی، معاونت تولیت آستان قدس حسینی (ع) در مصاحبه‌ای تاکید کرد: یک سال از اقدام نیروهای آمریکایی در بمباران فرودگاه بین‌المللی کربلا گذشته است. اقدامی که خسارات جانی و مالی به همراه داشت و موجب به تاخیر افتادن پروژه ساخت و توسعه این فرودگاه به مدت شش ماه شد.

او با اشاره به اینکه خسارات مالی زیادی به تاسیسات اداری و خدماتی این فرودگاه وارد شده، افزود: تولیت آستان قدس حسینی (ع) دادخواستی قضایی علیه نیروهای آمریکایی تنظیم کرده که به تایید دادگاه عراق رسیده است و برای سفارت آمریکا در بغداد فرستاده شده است. در صورت عدم حضور آنها در دادگاه، دادگاه حکم غیابی صادر خواهد کرد و اگر باز آنها پاسخی ندهند، این شکایت ادامه خواهد یافت و تولیت حقوق خود و ملت عراق را در دادگاه‌های بین المللی پیگیری خواهد کرد.

همچنین در پی تشدید حملات ائتلاف بین المللی به مواضع مقاومت در عراق و سرانجام ترور فرماندهان پیروزی در بغداد، پارلمان عراق در سال گذشته طرح اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق که خواسته مردمی بود را تصویب کردند، اما دولت که ملزم به اجرای آن است از زمانبدی و اجرای کامل آن خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار