معاون درمان وزارت بهداشت:

کرونا در خوزستان کوتاه آمد/ هر علائمی می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به کووید-۱۹ باشد

جان بابایی با اشاره به کاهش آمار ابتلا به کووید-۱۹ در خوزستان گفت: کنترل بیماری کرونا را مدیون تلاش شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سه شنبه در سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به کنترل موج بیماری کرونا در استان گفت: در مقایسه با هفته گذشته شاهد کاهش میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد بستری هستیم.

او کاهش آمار ابتلا به کرونا و موارد بستری در خوزستان را حاصل تلاش شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر مراکز بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد در روز‌های آینده شاهد کاهش بار بیمارستان‌ها خواهیم بود.

جان بابایی بیان کرد: تابستان امسال شاهد موج دوم کرونا در استان بودیم، البته موج کنونی بیماری، بسیار سنگین و معادل موج تابستان است و با توجه به اینکه جمعیت زیادی در خوزستان به این ویروس آلوده نشده بود، وقوع موج سوم بیماری با این شدت قابل پیش بینی بود که هم اکنون درگیر آن هستیم.

علائم کرونا را جدی بگیریم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در موج سوم بیماری، هر نوع علائم گول زننده ممکن است کرونا باشد و مردم باید این موضوع را جدی بگیرند، ادامه داد: در زمان اپیدمی کرونا، هر علامتی نظیر؛ تب، سرفه، تنگی نفس، آب ریزش بینی، بدن درد، شکم درد، تهوع و استفراغ جزو علائم کرونا بوده مگر خلاف آن ثابت شود.

جان بابایی با بیان اینکه یکی از دلایلی که موجب بدحال شدن بیماران می‌شود، متوجه نشدن بیماری و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی است، گفت: قطعا اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند امکان نجات آن‌ها وجود دارد، همچنین پرسنل بهداشت و درمان در پیک سوم بیماری مسلط شده اند و این امر موجب شده تا بیماری بهتر در استان کنترل شود، اما با این وجود به همراهی و همکاری مردم نیاز داریم.

افزایش ۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان‌های خوزستان

او با اشاره به توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان با کمک وزارت بهداشت و خیرین، تصریح کرد: در جریان کرونا، ۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده شده است و در حال حاضر در خصوص بستری بیماران در بخش ویژه استان مشکلی وجود ندارد، همچنین ۳ دستگاه اکسیژن ساز از سوی وزارت بهداشت به خوزستان اختصاص داده شد و چهارمین دستگاه نیز به زودی به این استان تحویل داده می‌شود.

جان بابایی اظهار داشت: در حال حاضر تیم‌های بهداشت و درمان در کنار نیرو‌های بسیج و هلال احمر در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه‌های خوزستان مستقر و از مسافران نمونه برداری می‌کنند و تنها به مسافرانی که جواب تستشان منفی است اجازه مسافرت داده می‌شود که با انجام این کار از انتشار بیماری به استان‌های دیگر کشور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار