سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۷ اسفند ماه

بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز چهارشنبه (۲۷ اسفند ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۷ اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۷ اسفند ماه

آخرین روز کاری ۹۹ شاهد رشد قیمت و جهش تقاضا در اغلب نماد‌های بزرگ هستیم به طوری که شکل گیری صفوف خرید بروی اکثر نماد‌های بزرگ و شاخص ساز را در دقایق ابتدایی معاملات رقم زد.

در گروه بانکی‌ها شاهد پیشروی قیمت در نماد وتجارت و قرار گرفتن آن در سطح ۲۹۷ تومان هستیم. وبملت رشد بیش از ۲.۵ درصدی دارد و وبصادر نیز در قیمت ۲۶۹ تومان رشد حداکثری را تجربه می‌کند.

قدرت خریدار در آخرین روز معاملاتی در گروه خودرویی‌ها موجب شد تا امروز شاهد سبز پوشی تمام نماد‌های این گروه باشیم البته برخی از قطعه ساز‌ها همچنان با فشار عرضه مواجهند. خودرو در قیمت ۲۶۱ تومان رشد ۱.۹ درصدی دارد. خساپا در قیمت ۲۴۰ تومان رشد بیش از ۲ درصد دارد.

رشد ۱۷هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فارس و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های کچاد، برکت و اپال بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

خودرویی‌ها در این دقایق اسیر هیجانات شدند و با افزایش عرضه در محدوده منفی قرار گرفتند.

خساپا مجددا مثبت شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۱۷هزار و ۲۲۱واحدی (۱.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۰نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۱۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های فولاد، شپنا، اپال، فملی، خساپا و پترول در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های رافزا، وسپهر، کزغال، ذوب، فزرین و شاروم در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هزار و ۶۵۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۱۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۶۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۴۳۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، بنو و سدور به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۴۰۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید شتران، قیستو و شگویا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۴۸۵میلیارد تومان (۷۸درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۹۳۰میلیارد تومان (۳۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۳نماد و حجم صف‌های فروش در ۸۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف شرکت قند بیستون (قیستو) به ۱۰.۲درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش بیش از ۴۴۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سیمان، آهک و گچ» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «فرآورده‌های نفتی» با تقاضای خرید ۲۷۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۲درصد از سه هزار و ۶۶۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع هزار و ۶۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۲۲درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۳۱۵میلیارد تومان خواهد رسید.

رنح مثبت سنگین در فولاد، سهم را در آستانه صف خرید قرار داده است.

نمای پایانی بورس ۱۳۹۹/ شاخص کل در یک میلیون و ۳۰۰هزار واحدی آرام گرفت

رشد ۱۷هزار و ۱۸۳واحدی شاخص کل (۱.۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۴درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۲۳۵میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار