تقویت کاربری‌های فرهنگی در جریان احداث مساجد ضروری است

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: در ساخت و احداث مساجد باید کاربری‌های فرهنگی در مساجد وسعت یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در جلسه بررسی وضعیت نمازخانه های بین راهی و احداث مساجد در مناطق محروم گفت: در جریان احداث مساجد علاوه بر توجه به مسائل عمرانی ،لازم است جنبه های فرهنگی مساجد نیز تقویت و بعد از احداث زمینه برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی در مساجد فراهم باشد.

او بیان کرد: استفاده از مساجد به عنوان پایگاه دینی، فرهنگی باید به مردم اطلاع رسانی شده و در این خصوص لازم است فرهنگ سازی انجام شود.

سیمزاری با اشاره به اختصاص اعتبارات فرهنگی برای کمک به احداث مساجد گفت: با توجه به اختصاص بودجه فرهنگی از سال آینده به شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ها، برای امر مسجد سازی نیز اعتبارات فرهنگی از این مسیر قابل پرداخت خواهد بود.

او افزود: همچنین در جریان تامین اعتبارات دولتی به ساخت مساجد این اعتبارات با تشخیص اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین مسجد ساز اجرایی می شود.

سیمزاری در ادامه به وضعیت نمازخانه های بین راهی اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز لازم اقدامات کارشناسی و فنی از سوی حوزه های مربوطه انجام و اقدامات زیربنایی اعم از بهسازی، تخریب و یا تامین آب برای نمازخانه های بین راهی مصوب شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.