در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار در سال ۱۴۰۰

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه‌های سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار در سال ۱۴۰۰، توضیحاتی داد.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساماندهی کودکان کار برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: تهران را به عنوان شهر پایلوت برای ساماندهی کودکان کار از طریق عنبیه چشم آغاز کردیم و موفقیت‌های خوبی هم حاصل شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم را با سایر کلانشهر‌ها که موضوع کودکان کار به عنوان یک معضل اجتماعی در آن شهرها نیز است، انجام دادیم تا  اقداماتی که برای ساماندهی کودکان کار در تهران انجام شده است در سایر شهر‌ها هم اجرا شود.

وی افزود: سیاست سازمان بهزیستی در حوزه ساماندهی کودکان کار به این صورت است که کودکان را در کنار خانواده توانمندسازی کنیم، اما گاهی خانواده صلاحیت لازم را برای نگهداری کودک ندارد و نحوه برخورد ما تغییر خواهد کرد.

فرید درباره اقدامات بهزیستی در حوزه کودکان کار اتباع خارجی، گفت: با کودکان کار اتباع خارجی هم که از نظر اداره اتباع خارجی مشکل حضور در ایران ندارند و مجوز‌های لازم را دریافت کرده اند نیز مانند کودکان کار ایرانی برخورد می‌کنیم و حمایت‌های لازم را از این کودکان هم داریم، اما کودکان اتباع خارجی که اجازه اقامت ندارند تحویل اداره اتباع شده و اقدامات لازم را اداره اتباع انجام می‌دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار به صورت موردی است، ادامه داد: دلایل کار کردن کودکان مختلف است و ما هنگام ساماندهی، بررسی مورد می‌کنیم تا دلیل و چرایی کار کردن هر یک از کودکان را بدانیم و متناسب با آن اقدامات خودمان را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار