در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تولید گوشت عشایر به ۲۵۳ هزار تن رسید/ کاهش محسوس میزان واردات گوشت

مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک گفت: بنابر آمار شبکه تعاونی‌های عشایر، تولید گوشت قرمز از ۲۱۰ هزار تن به ۲۵۳ هزار تن افزایش یافته است.

فضل خرم مدیر عامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش تولید گوشت خبر داد و گفت: بنابر آمار رسمی ۹۵۰ هزار تن تا یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور مورد استفاده قرار می گیرد که ۸۶۰ هزار تن از این میزان در داخل تولید و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر ۲۰۵ تا ۲۱۰ هزار تن تولید گوشت قرمز کشور را تامین می کنند، افزود: سال گذشته بواسطه افزایش تولید، میزان واردات کاهش چشمگیری داشت به طوری که بنابر آمار شبکه تعاونی ها تولید گوشت عشایر به ۲۵۳ هزار تن رسیده است.

خرم ادامه داد: افزایش تولید گوشت قرمز و کاهش واردات نشان می دهد که نیاز جامعه ما توسط تولیدکنندگان داخل تامین می شود که با این وجود نیازی با واردات نداریم.

این مقام‌ مسئول با بیان اینکه خوداتکایی تولید گوشت نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه هاست، گفت: با افزایش تولید گوشت قرمط توسط عشایر باید تولید قراردادی منعقد شود تا برنامه ریزی منسجمی از تخصیص و تامین ارز تا عرضه نهایی کالا در بازار صورت گیرد و شرایط به گونه ای نباشد که در یک مقطع دام های تولیدی در بازار عرضه شود که تولید کننده متحمل زیان گردد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران‌متحرک در پایان تصریح کرد: در جلسه ای که با معاونت امور دام و پشتیبانی امور داشتیم، این موضوع را تایید کردند، اما در برخی مواقع مشکلات قانونی دریافت مجوز کشاورزی قراردادی موجب شده تا ۱۰۰ درصد برنامه ها محقق نشود یا با قوت کمتری استمرار یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
همه دامداران وتولیدکنندهامیدانن که این حکومته وطن فروش دشمن تولیدکنندهاومردمه این حکومت علوفه داموطیور ودارو گرون کرده،مثل تولیدخودرو که هرقیمت دلش میخادمیفروشه
آخرین اخبار