هفتگی شدن اعتراضات علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات در پاریس

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد هر هفته اعتراضاتی را علیه فروش اسلحه به عربستان و امارات در پاریس به راه خواهد انداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم، سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد به دلیل نقض حقوق بشر در یمن، اعتراضاتی به صورت هفتگی علیه فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات تنظیم خواهد کرد.

معترضان به جنگ یمن و نقض حقوق بشر در فرانسه دیروز پنجشنبه با هدف ایجاد فشار برای توقف فروش تسلیحات فرانسوی به عربستان سعودی و امارات تظاهراتی را در پاریس، برگزار کردند. این اعتراضات مردمی را که سازمان عفو بین‌الملل در فرانسه برگزار کرد، هفتمین مورد در نوع خود است و همزمان با گذشت ۶ سال از آغاز جنگ در یمن صورت می‌گیرد.

سازمان عفو بین‌الملل در صفحه توئیتری خود، تصاویر معترضانی را منتشر کرد که در میدان جمهوری در پاریس تابلو‌هایی با شعار «همدستی فرانسه در یمن را متوقف کنید» در دست داشتند.

این سازمان همچنین در توئیتی نوشت: هر هفته در روز پنجشنبه اعتراضاتی ترتیب خواهیم داد تا فشار لازم برای توقف فروش اسلحه فرانسوی به عربستان و امارات ایجاد شود.

عفو بین‌الملل افزود: فروش سلاح به دو کشور عربستان و امارات، فرانسه را نیز در نقض حقوق بشر در یمن شریک می‌کند.

معترضان با برگزاری تجمعی اعتراض‌آمیز در برابر برج ایفل در پاریس و در دست داشتن پلاکارد‌هایی علیه جنایات رژیم آل سعود در یمن، خواستار پایان بمباران یمن و کشتار مردم این کشور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار