اعتراض پایتخت‌نشینان انگلیس و هلند به محدودیت‌های کرونایی

مردم کشور‌های انگلیس و هلند در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در حالیکه بسیاری از کشور‌ها با موج سوم شیوع ویروس کرونا روبرو هستند، مردم لندن در اعتراض به تداوم محدودیت‌های کرونایی به خیابان‌ها آمدند.

پایتخت نشینان در انگلیس امروز شنبه با تجمع در مرکز لندن به ادامه برقراری محدودیت‌های ویژه مهار کرونا اعتراض کردند. امروز ۲۰ مارس تظاهرات مشابهی در ۵۱ کشور دنیا در حال برگزاری است.

در تظاهراتی مشابه، مردم پایتخت هلند نیز برای اعلام اعتراض خود به محدودیت‌های کرونایی در خیابان تجمع کردند. پلیس هلند برای متفرق کردن معترضان به استفاده از ماشین آب پاش روی آورد.

پیشتر پلیس ملی هلند (KNP) سه شنبه گذشته پلیس هلند تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ نفر را در جریان اعتراضات علیه منع رفت و آمد که برای جلوگیری از گسترش شیوع کووید-۱۹، در ۲۵ ژانویه در سراسر هلند برگزار شد، بازداشت کرده است. دولت هلند در ۲۳ ژانویه به دنبال ظهور نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به ویروس انگلیسی محدودیت‌هایی را اعمال کرد.

این تصمیم هفته گذشته باعث ایجاد یک سری اعتراض در سراسر هلند شد که درگیری بین شرکت کنندگان و پلیس را به دنبال داشت. مارک روته، نخست وزیر هلند این رویداد‌ها را محکوم و آن‌ها را «خشونت جنایتکارانه» توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار