مانع زدایی از تولید/

بی توجهی وزارت نفت به ارتباط با دانشگاه صنعت نفت

آقاجانی گفت: دانشگاه صنعت نفت همواره پروژه‌های مهمی را در صنعت نفت، در دست مطالعه داشته، اما به نظر می‌رسد که کمر همت به بستن آنها، بسته اند.

مسعود آقاجانی استاد دانشگاه و پژوهشگر صنعت نفت در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد نقش این دانشگاه در توسعه صنعت نفت و افزایش تولید نفت و گاز، اظهار کرد: دانشگاه صنعت نفت همیشه فارغ التحصیلان بسیار خوبی را به صنعت نفت اهدا کرده و بسیاری از مدیران قبلی و کنونی صنعت نفت از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

او با اشاره به سابقه درخشان این دانشگاه، افزود: این دانشگاه همچنین در حوزه توسعه میادین نفت و گاز تاثیر گذار بوده؛ هم به جهت فارغ التحصیلانی که تحویل داده و هم به جهت مطالعاتی که روی این میادین انجام می‌دهد.

آقاجانی اضافه کرد: این دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است؛ یعنی بعد از دانشگاه تهران، دومین دانشگاه قدیمی ایران محسوب می‌شود.

او با بیان این که دانشگاه و صنعت نباید از هم فاصله داشته باشند، اظهار کرد: متأسفانه طی چند سال اخیر وزیر نفت، زیاد این دانشگاه را به بازی نگرفتند و به نظر می‌رسد که کمر همت به بستن این دانشگاه بسته است.

این پژوهشگر صنعت نفت، ضمن تاکید بر بی توجهی وزارت نفت به دانشگاه با قدمت صنعت نفت، تاکید کرد: دانشگاه صنعت نفت همواره پروژه‌های مهمی را در صنعت نفت، در دست مطالعه داشته و اخیراً مشغول مطالعه بر میادین گچساران است، اما متاسفانه در دوره وزارت آقای زنگنه مظلوم واقع شده و او به دنبال خراب کردن این دانشگاه است.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده و با روی کار آمدن دولت جدید، دانشگاه صنعت نفت بتواند دوباره رونق بگیرد و بتواند در توسعه میادین نفت و گاز، تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار