طرح ادعایی سعودی‌ها برای پایان درگیری‌های یمن

وزیری خارجه عربستان در اظهاراتی مدعی طرحی سعودی برای پایان بحران یمن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزیر خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مدعی طرح عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران یمن شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی مدعی شد: ما بر حق خود در دفاع از سرزمین‌های مان علیه حملات انصارالله تأکید می‌کنیم. ما بر ادامه حمایت از ملت یمن و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای صلح در یمن تأکید می‌کنیم.

او در ادامه ادعا‌های خود گفت: امیدواریم انصارالله به طرح‌های ما به منظور حفاظت از خون یمنی‌ها و حل بحران انسانی پاسخ دهند. طرح عربستان شامل آتش بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد است. ما به شکل دائم با سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌های یمن همکاری می‌کنیم.

فیصل بن فرحان همچنین مدعی شد: ائتلاف اجازه بازگشایی فرودگاه صنعا را برای مقاصد مشخصی از مقاصد مستقیم منطقه‌ای و بین المللی فراهم می‌کند. طرح عربستان همچنین شامل آغاز مجدد مذاکرات سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران یمن خواهد بود.

وزیر خارجه عربستان در ادامه اعلام کرد: امیدواریم به شکلی فوری به آتش بسی در یمن برسیم. او همچنین مدعی شد آتش بس یمن به محض توافق انصارالله با این طرح آغاز خواهد شد.

طرح ادعایی عربستان سعودی برای آتش بس در یمن در حالی مطرح می‌شود که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در آستانه ششمین سال آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن روز گذشته در سخنانی گفت: از زمان آغاز تجاوز به یمن، کشور با بیش از ۲۶۰ هزار حمله هوایی روبرو بوده که هزار عدد آن‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۱ صورت پذیرفته است.

او در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود افزود: این حملات به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی منجر شده و در بیشتر این حملات، روستاها، خانه ها، شهرها، راه ها، مساجد و تاسیسات عمومی و خصوصی هدف گرفته شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار