تاخت و تاز ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۹۸ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.
 
یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶ هزار و ۳۵۵ مورد گزارش شده است.

او اضافه کرد: از ۵۵۶ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۱ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در گچساران (۵۸ درصد موارد مثبت)، بویراحمد و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین ۷۶۵ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۸ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد بودند.

یزدانپناه گفت‌: شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از ویروس کرونا در کشور بیشتر شده و باید با مشارکت بیشتر مردم جلوی انتشار این ویروس را بگیریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در یک سال گذشته تلاش ‌ها و اقدامات زیادی برای کنترل بیماری انجام گرفت که مشارکت مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، موجب به ثمر رسیدن این تلاش ‌ها شده است.

او افزود: در شرایط کنونی در بدترین وضعیت قرار داریم و اگر دستورالعمل‌ های بهداشتی کاملا رعایت نشود در ٢ تا ٤ هفته آینده شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از بیماران کرونایی در استان هستیم.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.