آمریکا برای مهار مهاجران دست به دامن مکزیک و گواتمالا می‌شود

دولت آمریکا برای حل بحران پناهجویان، از دولت‌های مکزیک و گواتمالا برای جلوگیری از ورود مهاجران درخواست کمک خواهد کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا قصد دارد از کشور‌های مکزیک و گواتمالا بخواهد تا جلوی سیل مهاجران به این کشور را بگیرند.

دولت جو بایدن که این هفته‌ها با مشکلات عدیده‌ای در مواجهه با سیل مهاجران دست و پنجه نرم می‌کند، قصد دارد از مکزیک و گواتمالا درخواست کند تا از ورود مهاجران غیر قانونی جلوگیری کنند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این به مهاجران درباره سرازیر شدن به سوی این کشور هشدار داد. در حالی که دولت آمریکا برای کنترل سیل مهاجران در مرز‌های این کشور به مشکل برخورده است، جو بایدن در بیانیه‌ای به مهاجران هشدار داده است که نباید به آمریکا سفر کنند.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۰
دموکراتها قبل از اینکه وعده بدند یکم فکر نکردند. مردم خود آمریکا بیکارند و سه و نیم میلیون نفر بیخانمان در آمریکاست اینا چطوری میخواند برای مهاجران کار و محل زندگی تامین کنند. تازه با سیاستهای بایدن شرکتهای آمریکایی دوباره شعبه‌های خودشونو به خارج آمریکا منتقل می‌کنند و آمار بیکاری بالاتر میره. همین چند روز پیش فورد اعلام کرد خط تولید اوهایو رو به مکزیک منتقل می‌کنه. سیاستمدارها همیشه قبل از انتخابات شعارهای قشنگ ولی بی معنی و بدون پشتوانه میدند و وقتی انتخاب شدند یا کاری نمی‌کنند یا اوضاع رو خرابتر می‌کنند. اگه آمریکا در کشورهای دیگه کودتا و جنگ راه نمینداخت و تحریم نمیکرد مشکل مهاجرت خود به خود حل میشد. متاسفانه در این موج مهاجرتها کودکان زیادی ناپدید و طعمه باندهای قاچاق اعضای انسان و ترافیک برده‌های جنسی میشند. همین بلا رو اسراییلها سر سوریه آوردند و خدا میدونه چند نفر رو برای قاچاق اعضای بدن کشتند. کاش مشکلات این دنیا تمومی داشت
آخرین اخبار