بازگشت ۴۰ واحد صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید

امسال ۴۰ واحد صنعتی راکد در استان چهارمحال و بختیاری به چرخه تولید بازمی‌گردد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، فعال‌سازی واحد‌های صنعتی راکد را از مهمترین برنامه‌های سالجاری این شرکت اعلام کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال ۴۰ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازمی‌گردد.

او افزود: تلاش می‌شود از طریق بررسی مشکلات این واحد‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و هم‌افزایی بین‌بخشی، واحد‌های تولیدی غیرفعال را به چرخه تولید بازگرداند تا از این طریق روند اشتغالزایی و توسعه اقتصادی استان نیز شتاب گیرد.


بیشتر بخوانید


فلاح، عارضه‌یابی بخش تولید در شهرک‌های صنعتی استان را از دیگر برنامه‌های این دستگاه برشمرد و اضافه کرد: طبق عارضه‌یابی که پارسال از واحد‌های صنعتی کوچک استان انجام گرفت، مشخص شد که ۳۰۰ واحد صنعتی با مشکل فروش محصولات خود مواجه هستند که در همین رابطه تلاش شده تا با بهره‌گیری از مشاوران و متخصصان این حوزه بتوان این مشکل را از میان برداشت.

او با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، ایجاد زیرساخت‌های مناسب را از جمله راهکار‌های موثر برای پشتیبانی از بخش تولید عنوان کرد و افزود: پارسال ۷۴ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شرکت هزینه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی شد که این مبلغ در مقایسه با سال ۹۸ به حدود ۲.۵ برابر و در مقایسه با سال ۹۷ نزدیک ۲۰ برابر رشد کرد.

فلاح، از واگذاری۲۱۰ هکتار زمین به ۵۰۰ متقاضی در استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این میزان ۱۰ برابر میانگین سالانه بوده است و این روند در سالجاری نیز تداوم دارد.

او، طولانی بودن فرایند استعلام برای توسعه شهرک‌های صنعتی را از موانع مهم تولید در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: برای راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های صنعتی ۱۸ استعلام باید دریافت کرد که در حدود یک سال و نیم زمان می‌برد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.