بیش‌از ۷۵ درصد کارکنان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بومی هستند

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش‌از ۷۵ درصد کارکنان بنادر و دریانوردی این استان بومی هستند گفت: نیروهای بومی در اولویت جذب قرار دارند.

ناصر روان‌بخش  معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  به موضوع جذب نیروی انسانی در بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: به کارگیری افراد از سوی دستگاه‌های اجرایی تنها به صورت پیمانی و از طریق برگزاری آزمون سراسری و مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت شرایطی از جمله تأیید و اخذ مجوزهای لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور امکان پذیر است.

«در برخی از شبکه‌های اجتماعی مطلبی با عنوان جذب نیروهای غیربومی در بخش بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان منتشر شد که بنا به گفته مسوولان مربوطه، این موضوع به درستی بیان نشده است چرا که یک شرکت‌ بخش خصوصی طرف قرارداد بنادر و دریانوردی به ۲ نیروی متخصص نیاز داشته که از بین واجدان شرایط، یک نفر نیروی بومی و یک نفر غیربومی به مرحله مصاحبه راه یافتند و هیچ گونه جذب نیرویی صورت نگرفته است، در چنین مواردی بخش خصوصی تعیین می‌کند که نیروی مورد نیاز باید دارای چه تخصص‌ها و گواهینامه‌هایی باشد. البته پس از انجام بررسی‌های لازم، شرکتِ مذکور ملزم به جذب نیروی بومی از بین سایر واجدان شرایط شد»

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حکم مقرر در «ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری» نشان‌دهنده واگذاری و برون‌سپاری کارهای حجمی دستگاه‌های اجرایی است گفت: افراد در اجرای حکم این ماده به عنوان نیروی شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی به ارائه خدمت در دستگاه‌های اجرایی می‌پردازند.

روان بخش ادامه داد: مطابق ماده ۱۸ قانون مورد اشاره، این دسته از کارکنان تحت پوشش کارفرمای غیردولتی قرار می‌گیرند و دستگاه‌های اجرایی هیچ‌گونه تعهد و یا نقش و مسئولیتی در قبال جذب و به‌کارگیری آن‌ها نداشته و شرکت‌های خصوصی مربوطه بنا به تشخیص و نیاز خود در این موارد اقدام می‌کنند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دخالت دستگاه‌های اجرایی در استخدام نیروهای شرکت‌های زیرمجموعه، مانع از کنترل و نظارت بر نحوه اجرای قراردادهای طرفین خواهد بود.

او  تاکید کرد: توصیه ما به همه پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش غیر دولتی طرف قرارداد به بکارگیری نیروهای بومی در پروژه ها است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار