معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان مطرح کرد؛

فعالیت ۲۳ هزار نفر از جوانان در سازمان‌های مردم نهاد جوانان آذربایجان شرقی

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۲۶۰ سمن در آذربایجان شرقی مجوز دارند گفت:بیش از ۲۳ هزار نفر در سازمان‌های مردم نهاد جوانان فعالیت می‌کنند که در دوران کرونا کار‌های بسیار اثرگذاری داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،تقی‌زاده معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان پیگیری مطالبات جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت:در حوزه ازدواج و خانواده ۲۱ مرکز مشاوره فعال داریم که بعد از تهران رتبه دوم را داریم.

او اقدامات این اداره کل برای ساماندهی امور جوانان را یادآور شد و افزود:آذربایجان شرقی در ۴ سال مداوم رتبه اول کشور را در این حوزه کسب کرده است،اما در شرایطی رتبه اول را داریم که ریالی از اعتبارات استانی دریافت نکردیم و با استانی مانند البرز، ۷۵۰ میلیون که از اعتبارات استان استفاده کرده است، رقابت کرده ایم. ضمن تینکه در حوزه فرهنگی، پژوهش و آموزش هم رتبه‌های برتر را داریم.

او با اشاره به اینکه شورای اداری مجازی تشکیل دادیم که به ازای هر مدیرکل، یک جوان در این شورای اداری مجازی شرکت دادیم گفت:این اقدام ما باعث شد که بعد از این ابتکار به عنوان مشاور و دستیار جوان انتخاب شدند و این الگو در کشور اجرا شد، ولی در استان ما تداوم نیافت.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه حقوق قانونگذاری جوانان ۱۳ مورد است که متاسفانه در سطح کلان ۲ بخش مورد توجه قرار گرفت ابراز داشت:مسکن جوانان، هویت جوانان، جمعیت جوان، سلامت، رفاه اجتماعی جوانان، منشور تربیتی جوانان، مصوبات شورای عالی جوانان از جمله حقوق جوانان است که مورد غفلت قرار گرفته است.

تقی‌زاده با ابراز خرسندی از اینکه حوزه جوانان در این استان نه تنها در سایه ورزش قرار نگرفته بلکه در کشور ۷۰ درصد طرح‌های اجرایی از این استان الهام گرفته شده است خاطر نشان کرد:طرح تعاونی کردن سمن‌ها هم پیگیری می‌شود که این امر هم از ایده‌ها و ابتکارات آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.