هوای اصفهان همچنان ناسالم است

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: هوای کلانشهر اصفهان برای ششمین روز متوالی در وضعیت ناسالم ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بابک صادقیان مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به هفت صبح امروزبا میانگین ۱۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد و شاخص کیفی هوای این کلانشهر در نخستین ساعات امروز با میانگین ۱۱۰ همچنان وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

او به جزئیات کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش دائم آلودگی شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: هم اکنون خیابان استانداری ۱۴۴ و خیابان رودکی با شاخص ۱۰۴ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در خیابان پروین با شاخص ۹۷ سالم است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه داده‌های کیفی هوای ۱۶ ایستگاه پایش  به دلیل نقص فنی امروز در دسترس نیست، گفت: امروز هوای شاهین شهر با میانگین ۸۲ در وضعیت سالم است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کاهش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و شهر‌های مجاور آن به ویژه در نواحی شرقی، به دلیل وجود ذرات معلق ناشی از طوفان روز‌های گذشته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.