بسته اخبار حوادث ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰؛

رهایی گروگان ۱۳ ساله نیکشهری از چنگال آدم ربا / توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه "عمار

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی گروگان ۱۳ ساله از چنگال آدم ربا کمتر از یک ساعت

 با تلاش پلیس استان گروگان ۱۳ ساله کمتر از یک ساعت از چنگال آدم ربا آزاد شد.

سرهنگ " مرتضی جوکار" جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: روز گذشته در پی مراجعه خانمی به یکی از کلانتری‌های شهرستان نیکشهر مبنی بر اینکه خواهرزاده ۱۳ ساله اش توسط سرنشین یک دستگاه پراید از در منزلش مورد ربایش قرار گرفته، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس شهرستان نیکشهر قرار گرفت.

او  افزود: با هدایت و پشتیبانی اطلاعاتی پلیس آگاهی استان بلافاصله ۲ تیم از واحد‌های گشتی و انتظامی شهرستان به همراه کاراگاهان پلیس شهرستان نیکشهر اقدام به اجرای طرح مهار در سطح حوزه استحفاظی کرده و خودروی مذکور را در دوراهی روستای "کشیک" به سمت شهرستان "قصرقند" مشاهده کردند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: عامل ربایش به محض مشاهده ماموران با سرعت قصد فرار از محل را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران در یک اقدام ضربتی کمتر از یک ساعت خودرو وی متوقف و آدم ربا دستگیر شد.

سرهنگ جوکار اظهار داشت: متهم ۴۳ ساله که اهل یکی از استان‌های کشور بوده پس از انتقال به کلانتری در بررسی‌های صورت گرفته انگیزه خود از آدم ربایی را اختلافات مالی با پدر گروگان ۱۳ ساله بیان کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پسر ۱۳ ساله صحیح و سالم به آغوش گرم خانواده بازگشت، تصریح کرد: متهم پس ار تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

جانشین انتظامی استان با تاکید بر اینکه امنیت مردم و شهروندان خط قرمز پلیس سیستان و بلوچستان است، خاطر نشان کرد: پلیس استان با هر گونه ارتکاب جرم خشن که آسایش و آرامش مردم را سلب کند قاطعانه و به شدت برخورد می‌کند.

توقیف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط تکاوران قرارگاه "عمار"

 با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از کشنده تانکردار کشف شد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه "عمار" فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۰۶ "عمار" در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های "زاهدان-خاش" به یک دستگاه کامیون تانکردار مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر نفت گاز قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه "عمار" با اشاره به شناسایی یک فرد متخلف و معرفی آن‌ها به مراجع قضائی، بر عزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

دستگیری سارق و کشف ۳ فقره سرقت سیم و کاربل برق در میرجاوه

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه از دستگیری سارق کابل برق وکشف ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "اسماعیل عزیزی  اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به همراه ۲ همدستش با یک دستگاه خودروی وانت بار در روستای تمین شهرستان میرجاوه اقدام به سرقت می‌کند، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه قرار گرفت.

او  افزود: با تلاش شبانه روزی و انجام تحقیقات و گشت‌های انتظامی ماموران موفق به شناسایی و مشاهده سارق مورد نظر که در حال قطع نمودن کابل‌های مخابراتی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان میرجاوه بود شده که متهم با رویت ماموران قصد متواری شدن را داشت که در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

جانشین انتظامی شهرستان میرجاوه ادامه داد: تحقیقات نشان می‌داد متهمان ضمن اینکه اقدام به سرقت سیم، کابل، سرقت تابلو‌های اداره راهداری، سرقت درب و پنجره مدارس و سرقت احشام می‌کردند، در اقدامی مجرمانه نیز سگ‌های نگهبان را برای انجام اقدامات خود مسموم می‌کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده ضمن کشف ۳ فقره سرقت سیم و کاربل برق و سایر تجهیزات مخابراتی به همراه کشف ۳۰ متر کابل مسروقه از متهم، هویت دیگر متهمان شناسایی که تلاش برای دستگیری دیگر همدستان آن همچنان ادامه دارد.
به گفته سرهنگ عزیزی متهم دستگیر شده به دادسرا معرفی و سپس روانه زندان شد.

واژگونی پژو در محور "ایرانشهر –نیکشهر" با ۲ کشته و یک مجروح

واژگونی یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور "ایرانشهر- نیکشهر" ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "محمود رضا صادقی" فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر  اظهار داشت: ساعت ۳ بامداد روز جاری یک فقره واژگونی خودرو در محور ایرانشهر به نیکشهردر محدوده سه راهی"اسپکه" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین که از سمت شهر" ایرانشهر" به" نیکشهر" در حال طی مسیر بود از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ صادقی تصریح کرد: در این حادثه متاسفانه راننده و یکی ازسرنشینان خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت و سرنشین دیگر خودرو پژو مجروح و به بیمارستان ایرانشهر انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر خاطر نشان کرد: علت تامه حادثه از سوی کارشناس پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ خودرو

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری اظهار داشت: ماموران یگان‌های تکاوری ۱۱۰ و ۱۱۲ در حین گشت زنی در محور‌های "نیکشهر-چابهار" و "ایرانشهر-خاش" به یکدستگاه تریلی و یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن این ۲ خودرو، در بازرسی از آن تعداد ۱۰ دستگاه اسپیلت، ۳ هزار قوطی نوشابه انرژی زا، انواع ابزار آلات صنعتی و ساختمانی با مارک‌های مختلف را که فاقد هرگونه مجوز حمل بودند، کشف کردند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار تصریح کرد: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو‌ها توقیف و ۲ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود از عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۴ فقره سرقت خودرو در عملیات پلیسی

با تلاش و هوشیاری ماموران کلانتری ۱۱ امام خمینی (ره) شهرستان نیکشهر سارق حرفه‌ای خودرو با ۴ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ " محمود رضا صادقی فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۱۱ امام خمینی (ره) شهرستان نیکشهر در راستای پیشگیری از وقوع جرائم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت یک دستگاه خودروی وانت تویوتا هایلوکس مشاهده کردند.

او  بیان داشت: سارق به محض دیدن ماموران با اضطراب قصد فرار از محل را داشت که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران قبل از انجام هرگونه حرکتی دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های به عمل آمده به ۴ فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان اعتراف کرد و در پرونده وی سابقه چندین بار به زندان افتادن نیز دیده می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه در بازرسی بدنی از متهم یک دسته کلید شامل، سوئیچ خودروی پراید، تویوتا، پژو ۴۰۵، سمند و موتور سیکلت کشف شد، خاطر نشان کرد:متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار