حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دشت آزادگان

رئیس اداره منابع طبیعی دشت آزادگان گفت: با اجرای طرح کاداستر امکان حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی این شهرستان فراهم شد.

مصطفی حمادی رئیس اداره منابع طبیعی دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با ابلاغ قوانین اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، دولتی و تامین اعتبار در اواسط امسال طرح کاداستر اراضی ملی با نظارت کارشناسان ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد، املاک دشت آزادگان و ادارات کل متبوعه و بهره گیری از توان مشاوران و پیمانکاران مجرب در  سطح  ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی اجرا شد.

حمادی ضمن اعلام این خبر تاکید کرد: با اجرای طرح کاداستر امکان حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی میسر شد.

کاداستر منابع طبیعی عبارت است از نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد که بر اساس تشخیص سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در محدوده‌های ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه نوع پوشش گیاهی در محدوده منابع ملی سند تکبرگ صادر شود.

با توجه به اهمیت نقش کاداستر در حفظ و حمایت از اراضی ملی و تاکید رئیس سازمان منابع طبیعی مبتنی بر لزوم هر چه سریعتر انجام دادن این طرح با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک دشت آزادگان در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ درصد از اراضی این شهرستان با مساحتی بالغ بر ۱۰۷هزار هکتار نقشه برداری و کاداستر و سند تک برگ بنام سازمان جنگلها و آبخیزداری صادر شد.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.