۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های عمرانی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های عمرانی استان بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی درباره دستاورد‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی گفت: تعدادی پروژه در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت که عمده این پروژه‌ها در حوزه شهرداری، مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به حوزه آموزش و پرورش و حاشیه شهر قرار داشت.

او یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های سفر معاون اول رئیس جمهور را توافق در جهت تامین مالی برای پروژه‌های عمرانی استان دانست و افزود: از ماه‌ها قبل مدیریت استان در راستای تحرک بخشی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این موضوع را پیگیری می‌کرده است. بر اساس دستوری که معاون اول رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌های عامل کشور صادر کردند، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ و در واقع به عنوان فاینانس داخلی از طریق بانک‌ها به پروژه‌های عمرانی استان در دو بخش اختصاص خواهد یافت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این اعتبار به پروژه‌های عمرانی در حوزه راه‌ها و آب و فاضلاب اختصاص خواهد داشت که در این راستا شاهد شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی در این دو حوزه مهم که از اولویت‌های زیرساختی استان محسوب می‌شوند، خواهیم بود.

معتمدیان بیان کرد: در جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری داشتیم بین بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی توافقی هم انجام گرفت که از محل منابع صندوق توسعه ملی، تامین منابع مالی واحد‌های فعال اقتصادی استان در بخش‌های کشاورزی صنعت معدن و گردشگری صورت گیرد. بر این اساس یک کف ۱۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

او تصریح کرد: پرونده واحد‌های مورد نظر بعد از توجیه طرح‌ها و تایید شرایط شکلی آن‌ها از سوی بانک‌های استان برای تامین اعتبار به صندوق توسعه ملی ارسال خواهد شد تا توسط بانک‌های عامل پرداخت صورت گیرد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.