مدیرکل پست منطقه جنوب تهران گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورود کرونا باعث شد ره چند ساله در پست کمتر از یک سال طی شود / بانک اطلاعات کد پستی در دست اقدام است

محمد مهدی پیشقدم درباره کمک به تسهیل در فروش و توزیع خدمات اینترنتی در منطقه پستی جنوب تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد مهدی پیشقدم، مدیرکل پست منطقه جنوب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: "ورود ویروس کرونا به کشور باعث تغییر در بسیاری از رفتار‌ها، عادت‌ها، باور‌ها و همچنین تغییر بنیادی و اساسی در زمینه کسب و کار‌ها شده و همچنین باعث شده که ره چند ساله در این زمینه کمتر از یک سال طی شود. "

مدیرکل پست منطقه جنوب تهران گفت: "تغییرات شگرفی که در زمینه‌های فروش کالا در این مدت اتفاق افتاد، باعث شد تا شبکه قبول، رهسپاری و توزیع در شرکت ملی پست که با افزایش ترافیک ۲ تا ۳ برابری در تعداد و چند برابری در حجم روبرو شده بود به سرعت در زمینه ایجاد بستر‌های فناورانه جدید و زیر ساخت‌های مهم مانند افزایش مراکز تجزیه مبادلات یا هاب‌های پستی، خودرو، تجهیزات جدید ترولی، لیف تراک، جک پالت و استفاده از خطوط ریلی واگن انبار توشه اختصاصی اقدام شود؛ که این مهم از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز و همچنان ادامه دارد."


بیشتر بخوانید


وجود زیر ساخت فروش آفلاین در شرکت ملی پست

او گفت: " افزایش ترافیک بسته و امانت در ۴ بخش صورت گرفته، بخش اول: افزایش فروش آنلاین و گاهاً آفلاین فروشگاه‌های اینترنتی در حال کار، بخش دوم: افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی با عقد قرارداد جدید، بخش سوم: ظهور کسب و کار‌های خانگی و روستائی، بخش چهارم:افزایش مراجعین به باجه‌های پست.

اطلاع تولید کنندگان و فروشندگان از وجود زیر ساخت فروش آفلاین در شرکت ملی پست (امکان دریافت هزینه کالا و ارسال در نشانی گیرنده) و همچنین وجود شبکه توزیع مویرگی که به دورترین نقاط مرزی نیز خدمت داده می‌شود، می‌تواند به افزایش فروش در فروشگاه‌ها کمک خوبی کند."

ورود کرونا باعث شد ره چند ساله در پست کمتر از یک سال طی شود / بانک اطلاعات کد پستی در دست اقدام است

پیشقدم بیان کرد: "منطقه پستی جنوب با محدوده جغرافیایی نوار جنوبی تهران، شامل کلیه شهرستان‌های جنوبی از جمله شهرری، کهریزک، حسن آباد، باقر شهر، قلعه نو، شهرستان‌های شرق و جنوب شرق: ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، قیامدشت، شریف آباد، جواد آباد و در غرب وجنوب غرب: اسلامشهر؛ چهاردانگه؛ بهارستان، رباط کریم و پرند، نصیر شهر، گلستان و صالحیه است. این منطقه پستی در راستای کمک و تسهیل در فروش و توزیع خدمات اینترنتی و ارائه خدمات آسان و جلوگیری از تردد‌های غیرضرور توانسته در سال ۱۳۹۹ با تعداد ۴۶ فروشگاه اینترنتی عقد قرارداد داشته باشد. "

دسترسی به خدمات پستی در جنوب تهران بهتر شده است

مدیرکل پست منطقه جنوب تهران در ادامه افزود: " افزایش سطح دسترسی به خدمات قبول باجه‌ای و کم کردن طی مسافت برای عموم مردم در این محدوده با راه اندازی دفاتر غیرفعال و همچنین ایجاد باجه قبول در شهرک‌های صنعتی و روستایی که به صورت نمونه، ایجاد و راه اندازی شده باعث کوتاه شدن مسیر تا ۲۰ کیلومتر در جهت دریافت مرسولات پستی در ناحیه توزیع کهریزک شده است. "

پیشقدم در پایان گفت: "با توجه به اهمیت بانک اطلاعات کد پستی برای عموم مردم جهت دریافت تأئیدیه کد پستی کسب و کار‌ها و سازمان‌ها، با وجود تعداد ۴۶۱ روستا در محدوده این منطقه پستی اقدام به رایزنی و برگزاری جلسات با بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌های تابعه کرده که هم زمان با طرح پلاک کوبی، بانک کد پستی نیز تکمیل و بروز رسانی گردد، که تعداد ۴۱ روستا با رکورد ۸۰/۰۰۰ کد پستی به هنگام سازی آن انجام شده و ما بقی نیز در دست اقدام است. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۰:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
توی پست های شهرستان ها، خیلی کم کاری میشه … مثلا مسئول نامه رسان، اصلا زحمت نمیده به خودش که بسته رو بیاره از پست به محل سکونت مشتری، بعد توی سایت پست مینویسه 2 بار اومدم، خونه نبودید!! آخه توی شرایط کرونایی که 24 ساعته خونه ایم چطور میشه خونه نباشیم. بعد زنگ زدم پست، گفتم اگه خونه نبودیم چرا با ما تماس نگرفت؟ گفت: ما وظیفه مون نیست تماس بگیریم!!! بعد توی سایت میذارن که اگه دوباره میخواهید نامه رسان بسته رو بیاره، هزینه اضافی باید پرداخت کنید. آخرش خودم دربست گرفتم رفتم پست بستمو گرفتم.

به نظرتون کل کشور اینطوری کار نمیکنن؟
آخرین اخبار