سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

آموزش و پرورش هزار میلیارد تومان از موسسات کنکوری حق بالاسری دریافت می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرده موسسات کنکوری با مجوز آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند و سالانه حدود هزار میلیارد تومان حق بالاسری به این وزارتخانه می‌دهند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح محتوای نشست امروز کمیسیون خود گفت: دو مسئله تحقیق و تفحص از سازمان سنجش و تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص عملکرد سازمان مطالعه و تدوین کتاب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بررسی شد.

وی ادامه داد: خدایی رئیس سازمان سنجش در کمیسیون به چندین سوال پاسخ داد: این مسئول درباره مسئله موسسات کنکوری گفت که موسسات مذکور با مجوز آموزش و پرورش و فعالیت می‌کنند و وزارتخانه یاد شده هم سالانه حدود هزار میلیارد حق بالاسری از موسسات کنکوری برای هزینه‌های خود دریافت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: رئیس سازمان سنجش همچنین درباره هزینه‌های نهاد خود در زمینه‌های چاپ کاغذ، حقوق کارمندان و نهاد‌های کمک کننده در برگزاری آزمون‌ها توضیح داد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: خدایی ارتباط شرکت تعاونی و سازمان سنجش را رد کرد و گفت که این شرکت برخی امکانات مانند وسایل ایاب و ذهاب کمک‌های مختصر سالانه به اعضا رو تقبل می‌کند.

وی افزود: رئیس سازمان سنجش اعلام کرد تا زمانی که جزو سازمان سنجش بوده، عضو تعاونی به شمار می‌رفته و زمانی که به دانشگاه تهران رفتم، دیگر عضو تعاونی نیستم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین یادآور شد که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره استفاده از اموال شخصی توضیحاتی را نزد نمایندگان ارائه کرد.

حجت الاسلام فلاحی بیان کرد: خدایی در پاسخ به تعدادی از نمایندگان درباره ارتباط نویسندگان کتاب کنکوری با طراحان سوال توضیح داد که سازمان سنجش سوالات کنکور را پس از ۲ روز برگزاری از این آزمون منتشر می‌کند و هر کسی حق چاپ آن را دارد. به علاوه این که قبلاً ارتباطی میان طراحان و نویسندگان باشد، درست نیست.

وی گفت که رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تشکیک برخی در مورد هدایای شرکت تعاونی به سازمان سنجش نیز صحبت کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره دستور کار بعدی نمایندگان در مورد تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی در خصوص عملکرد "سمت" تصریح کرد: در جلسه پیشین کمیسیون گزارش‌هایی را دریافت کردیم و این بار مستنداتی را درباره این سازمان ارائه دادیم.

وی تأکید کرد: مسئولان سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم اسلامی و انسانی دانشگاه‌ها این بار چندان دفاعیاتی نداشتند و اظهار کردند و دفاعیه خود را به صورت مکتوب گزارش کرده‌اند و یا ارائه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام فلاحی توضیح داد که بر اساس صحت دفاعیات از اتهامات کم خواهد شد و در صورت تهیه گزارش و بر اساس آیین‌نامه از عملکرد این سازمان، نتایج بررسی‌ها در صحن علنی قرائت خواهد شد و به قوه قضاییه خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
دقیقا راست گفته واسه همین کتابای درسی دبیرستان خلاصه و نامفهومه
آخرین اخبار