آغاز ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا در سمنان

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها و تیره های عشایری همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، داوطلبان شرکت در این انتخابات از امروز شانزدهم فروردین تا ٢٢ فروردین ١۴٠٠ فرصت دارند با چهار روش حضوری یا غیر حضوری ثبت نام کنند.
 
سید عباس دانایی مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان گفت: ۳۷۰ روستا در این استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند که از این تعداد  ۱۶ روستا دارای جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر و ۲۹۱ روستا دارای جمعیت کمتر از ۱۵۰۰ نفر هستند.
 
او  افزود: در مجموع ۹۵۳ نفر برای حضور در شورای اسلامی روستا‌ها در سراسر استان سمنان انتخاب خواهند شد.
 
دانایی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند به ۴ روش در انتخابات شورای اسلامی روستا‌ها ثبت نام کنند که علاوه بر روش حضوری، سه روش غیرحضوری از طریق دفاتر پیشخوان دولت، رایانه و کامپیوتر‌های شخصی و همچنین بستر برنامه تلفن همراه در نظر گرفته شده است.
 
او از داوطلبان خواست ثبت نام در  انتخابات شورای اسلامی روستاها را به روز‌های پایانی موکول نکنند.
 
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان همچنین خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر در هیات اجرایی در استان سمناندر حال انجام است و ۲۱ فروردین اسامی افرادی که تایید یا رد صلاحیت شدند، اعلام خواهد شد.
 
انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام /گ 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.