بومی سازی قطعات نیروگاهی نجوای متخصصان خوزستانی

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز ساخت بیش از ۸۴۰ نوع قطعه مورد نیاز واحد‌های تولیدی را از دستاور‌های مهم سال ۹۹ عنوان کرد.

خلیل محمدی مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تمرکز بر ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز این مجموعه صنعتی از رویکرد‌های راهبردی نیروگاه عنوان کرد و گفت: ساخت ۸۴۰ نوع قطعه در سال ۹۹ با همت تلاشگران و متخصصان این نیروگاه جلوه‌ای از خودباوری و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

او با اشاره به نقش استراتژیک نیروگاه رامین در تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور و نقش مهم ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحد‌های تولیدی افزود: تحریم‌های ظالمانه و کاهش نقدینگی یکی از چالش‌های اساسی طی سال‌های اخیر بوده است.

محمدی اظهار داشت: بر همین اساس با تمرکز بر دانش و تجربه ارزشمند کارکنان نیروگاه بخشی از نیاز‌های خود به قطعات را در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه رامین مورد ساخت و بهره برداری قرار دهیم و توانستیم چشم انداز روشنی از این رویکرد را به نمایش بگذاریم.

مدیرعامل نیروگاه رامین با اشاره به طراحی فنی، متریال و ساختار تخصصی مطلوب این قطعات، مجموع قطعات ساخته شده از این ۸۴۰ نوع قطعه را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه نیروگاهی عنوان و تصریح کرد: همچنین ساخت حدود ۴ هزار قطعه کوچک و مصرفی همچون پیچ، کورکن، واشر و ... جهت استفاده در تجهیزات مختلف نیروگاه از دیگر اقدامات این نیروگاه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول نقش این قطعات در پیشبرد عملیات نگهداری، تعمیرات و بهره برداری را حساس و مهم دانست و مهم‌ترین مزیت ساخت این قطعات در کارگاه‌های مستقر در نیروگاه را کاهش هزینه‌های خرید قطعات، کاهش زمان تامین قطعات، کاهش زمان خروج واحد‌های تولیدی از مدار، تقویت واحد‌های نیروگاهی به منظور تولید پایدار انرژی برق و نهایتا جلوگیری از خروج ارز عنوان کرد.

نیروگاه رامین اهواز بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین آسایش مردم و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.