مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت:تا عید فطر روزی ۲۰۰ تن مرغ تولید و در بازار استان عرضه می‌شود مردم نگران تأمین مرغ نباشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قراگوزلو, مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه مازاد تولید مرغ در استان وجود دارد، گفت: تا عید فطر روزانه  ۲۰۲ تن مرغ تولید کرده و تحویل بازار خواهیم داد و مردم نگرانی از بابت تأمین مرغ نداشته باشند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۵ واحد مرغداری در استان فعال هستند، اظهار کرد: در حال حاضر پنج میلیون قطعه جوجه‌ در سالن‌های مرغداری استان وجود دارد که دو برابر میانگین جوجه‌ریزی‌های سال های گذشته بوده است.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان تصریح کرد: در اسفندماه سال گذشته دو میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و در فروردین ماه یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام شده است و برای ماه رمضان مشکلی از بابت تأمین مرغ وجود نخواهد داشت.

قراگوزلو با بیان اینکه طی دو روز گذشته روند بازار نشان می‌دهد خرید کم شده است، افزود: در شب سیزده‌بدر ۳۸۵ تن مرغ کشتار شد اما به قدری مردم خرید کردند که چیزی در بازار نماند البته در دو روز گذشته خرید مردم کم شده که این موضوع باعث ضرر و زیان به مرغداران می‌شود.

او با اشاره به اینکه در اسفندماه به‌طور میانگین روزی ۲۲۲ تن مرغ تولید شده است، یادآور شد: میانگین مصرف مرغ در همدان روزانه ۹۵ تن بود در حالی که در اواخر اسفند ۳۵۰ تن مرغ هم وارد بازار شد.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه عکس هایی که از صف ایجاد شده برای خرید مرغ در فضای مجازی منتشر می‌شد باعث ایجاد جو روانی شد، بیان کرد: متأسفانه دشمن به دنبال برهم زدن نظم اجتماعی بود که تاحدودی در این زمینه موفق شد این در حالی بود که تولید مرغ کم نشده است.

قراگوزلو گفت: مرغداران استان همدان همکاری خوبی با سازمان جهادکشاورزی داشتند و مرغ به میزان مازاد هم تولید شد اما در این میان تعداد محدودی از مرغداران توزیع خارج از شبکه داشتند که بازارگاه هفت واحد به مدت یک سال متوقف شد و اجازه جوجه‌ریزی ندارند و سه واحد به دستگاه قضایی معرفی شده و ۱.۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.