فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش:

رژه روز ارتش در مشهد به صورت خودرویی برگزار می‌شود

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: امسال هم همانند پارسال در روز ارتش رژه به صورت خودرویی و موتوری و در بلوار نماز مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیر سرتیپ رضا آذریان در نشست هم‌اندیشی برگزاری مراسم بزرگداشت دهه ارتش و سالروز شهادت سپهبد شهید قرنی و صیاد شیرازی در مشهد با اشاره به عناوین ایام گرامیداشت دهه ارتش گفت: "ارتش، صیاد، ولایت مداری"، "ارتش حصار امن ملت"، "ارتش، بصیرت انقلابی و دشمن ستیزی"، "ارتش مردم یاری"، " ارتش خودباوری و خودکفایی" عناوین روزهای اول تا ششم این دهه است که از ۲۱ فروردین آغاز می‌شود.

او  با بیان این که در روز ۲۱ فروردین و روز شهادت شهید صیاد شیرازی هم باید مراسم گرامیداشت و حماسه‌ای بزرگ در میدان شهدا با همکاری سایر دستگاه‌ها ایجاد شود افزود: برگزاری آیین‌های گرامیداشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم ارتش، برگزاری نمایشگاه بصیرت انقلابی و دشمن ستیزی، رونمایی از آثار فاخر پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر در یگانهای ارتش و تجلیل از سربازان نمونه یگانی از جمله برنامه‎‌های این روزهاست.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش ادامه داد: "ارتش و معنویت" ، ”ارتش، تفکر بسیجی و تقویت بسیج"، "ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی"، "ارتش و گرامیداشت خانواده" "ارتش، تقویت جبهه مقاومت" از دیگر عناوین گرامیداشت دهه ارتش است و تجلیل از فرماندهان و بسیجیان کوی‌های سازمانی، برگزاری مراسم دعا، تجدید بیعت مسوولان و فرماندهان ارتش با آرمانهای امام(ره) و رهبری از جمله برنامه‌ها خواهد بود.


بیشتر بخوانید


 

امیر آذریان بیان کرد : "ارتش، ایثار و شهادت، نشان فداکاری"، "ارتش و سپاه، همدلی و اتحاد اقتدار ملی" و "ارتش، شهید قرنی تثبیت انقلاب" از دیگر عناوین روزهایی است که مربوط به ارتش است که در طی این مدت نزدیک به دو هفته برگزار خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت یاد و نام شهدا تصریح کرد: باید فضا را فضای وصیتنامه و گفته های شهدا قرار دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل کنونی منتقل کنیم چون نسل جوان به شدت به این هوا نیاز دارند و ما در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسوولیت داریم.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش تأکید کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم به پاس جانفشانی مخلصانه شهداست و ما نیز باید راه شهدا را ادامه دهیم و گفته‌های آنها را مطرح کنیم و این نظام را حفظ کنیم.

شهید صیاد شیرزای ۲۱ فروردین ۱۳۷۸در حالی که با خودروی خود به قصد عزیمت به محل کارش از خانه خارج شده بود مورد هجوم مرد ناشناسی قرار گرفت. به گفته شاهدان مرد تروریست با پوشش لباس رفتگر در حوالی خانه وی به کمین نشسته بود و او را هنگام خروج از خانه به رگبار بست در پی این حادثه سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در تماس با خبرگزاری فرانسه در نیکوزیا مسوولیت این جنایت را بر عهده گرفت.

سرلشکر محمد ولی قرنی نیز روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸، توسط یکی از عناصر گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید.

 انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار