فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش:

ارتش، نقش کلیدی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشت

امیر سرتیپ آذریان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی و تثبیت آن نقش مهم و کلیدی داشته است.

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش  در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد افزود: اگر ارتش با بدنه مومن و پیرو خط رهبری در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همراه امام و مردم نبود این انقلاب به پیروزی نایل نمی‌شد.

وی افزود: دشمن از همان ابتدا به دنبال انحلال ارتش جمهوری اسلامی بود تا با انحلال ارتش موجب عدم ثبات و تثبیت انقلاب اسلامی شود لذا تمام تلاش خود را در این راستا به کار گرفت، اما ارتش به خوبی استقامت کرد و نقشه‌های دشمن را با شکست رو به رو کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرمان رهبری و تعیین روز ۲۹ فروردین به عنوان روز ارتش و این که فرمودند ملت ایران موظفند از ارتش استقبال کنند و برادرانه به آنان احترام بگذارند گفت: اکنون ارتش برای ملت است و هیچ کس حق دخالت در امور ارتش جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

آذریان بیان کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمال اقتدار است و توانسته با توکل به خدا و پروی از خط مشی رهبران انقلاب و با استفاده از تجربیات خود در جنگ و دفاع مقدس آزمایش‌های بزرگی را پشت سر بگذارد که لرزه بر اندام دشمن اندازد.

وی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی توانسته در تمامی ابعاد پیشرفت کند و بیش از هزار دستگاه نظامی و تجهیزات جنگی بر اساس نیاز عملیاتی با استفاده از نخبگان و جوانان و با کمک بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان بسازد و هم اکنون علاوه بر بالگرد روز بالگرد شب دارد و دارای پهپاد‌هایی است که اگر قبلاً یک عملیات انجام می‌داد اکنون چهار عملیات انجام می‌دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش اسلامی همچنان با شعار «ارتشی، سپاهی، یک ارتش الهی» پا بر جاست و پابرجا خواهند ماند و هیچ گاه خود را از سپاه جدا نمی‌داند و به دنبال حفظ امنیت ایران و ملت است.

آذریان اظهار کرد: به کسانی که در مرز‌ها و خارج از مرز‌ها به دنبال تفکری ناآگاهانه و متاثر از استکبار در پی ایجاد نا امنی برای ایران هستند هشدار می‌دهم که اگر به مرز‌های ایران نزدیک شوند و دست به خطایی بزنند قبل از رسیدن به مرز‌ها چنان برخوردی با آن‌ها می‌شود که از عملکرد خود پشیمان شوند.

وی ادامه داد: پخت بیش از ۵۰ هزار غذا و نان و تحویل آن به مناطق محروم، حمایت و کمک رسانی به مردم در دوران یخبندان به ویژه مردم تربت حیدریه، ارایه چند هزار کمک مردمی در ماه رمضان، همکاری در موضوع راه سازی و ایجاد پل ها، بهداشت و درمان، آب رسانی به مناطق محروم و ساخت منازل برای محرومان از جمله اقدامات نیروی ارتش برای خدمت به مردمی است که همیشه از ارتش حمایت کرده اند و پای انقلاب و نظام بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.