فولاد خوزستان امیدوار به چهارمین حضور در لیگ قهرمانان آسیا

تیم فوتبال فولاد خوزستان در صورت پیروزی مقابل حریف اماراتی خود برای چهارمین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال فولاد خوزستان که در فصل گذشته مسابقات لیگ برتر کشورمان در رده سوم قرار گرفت، توانست پس از چند فصل بار دیگر مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و یکی از نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ نام گیرد.

فولادی‌ها با توجه به سهمیه کشورمان در این مسابقات برای حضور در مرحله گروهی ابتدا باید در یک بازی در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریف اماراتی خود یعنی العین قرار بگیرند و در صورت پیروزی به این مسابقات که به صورت متمرکز در عربستان برگزار می‌شوند، راه کنند.

شاگردان نکونام در تیم فولاد خوزستان در صورت پیروزی مقابل حریف خود می‌توانند مجوز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را برای چهارمین دوره به دست آورند و سعی کنند این بار حضوری قدرتمند‌تر از دفعات قبل در این بازی‌ها داشته باشند. حضوری که هواداران خوزستانی امیدوارند این بار با جواد نکونام و با خاطره‌ای خوش برای آن‌ها به اتمام برسد.

با توجه به برگزاری بازی تیم فوتبال فولاد و العین، بد نیست عملکرد فولادی‌ها را در ۳ دوره حضور قبلی در این مسابقات بررسی ‌کنیم.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۶

اولین حضور تیم فوتبال فولاد خوزستان مربوط به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۰۶ است. مسابقاتی که در آن هدایت فولادی‌ها را نناد نیکولیچ کروات بر عهده داشت و متاسفانه نتوانست با تیم خود در این مسابقات عملکرد خوبی را ثبت کند.

شاگردان نیکولیچ مسابقات را با پیروزی ۶ بر صفر مقابل القادسیه کویت آغاز کردند و شرایط را با توجه به مساوی در بازی دوم مقابل الاتحاد سوریه برای صعود خود مساعد دیدند، اما ۴ شکست پیاپی برای خوزستانی‌ها مقابل حریفان خود در این مسابقات باعث حذف زود هنگام آن‌ها از لیگ قهرمانان آسیا و قرار گرفتن در رده چهارم گروه خود شد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴

تیم فوتبال فولاد خوزستان حضور دوم خود را در این مسابقات با حسین فرکی تجربه کرد؛ مربی که آن سال‌ها نتایج درخشانی را در لیگ برتر کسب می‌کرد و توانسته بود با فولادی‌ها قهرمانی لیگ برتر را نیز تجربه کند.

شاگردان فرکی در این فصل از لیگ قهرمانان خلاف حضور اول خود در این مسابقات عملکرد بسیار مطلوبی داشتند و توانستند در گروهی که تیم‌های قدرتمند الجیش قطر، الفتح عربستان و بنیادکار ازبکستان قرار داشتند، بدون شکست و با ۳ پیروزی و ۳ تساوی به عنوان تیم اول به دور حذفی این مسابقات صعود کنند.

فولادی‌ها در مرحله حذفی این مسابقات به مصاف تیم السد قطر رفتند، تیمی که آن سال ستاره اسپانیایی دنیای فوتبال یعنی رائول گونزالس را در خط حمله داشت و از این ستاره به عنوان کاپیتان استفاده می‌کرد.

فولاد خوزستان مقابل حریف قطری خود در ۲ بازی رفت و برگشت و با نتایج (صفر – صفر در قطر) و ( ۲ - ۲ در اهواز) متوقف شد و تنها به علت گل زده در خانه حریف شکست را پذیرفت و در کمال ناباوری و بدون شکست از لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۱۴ حذف شد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵

سومین و آخرین حضور تیم فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۵ این مسابقات بود. حضوری که خلاف سال گذشته و به جای حسین فرکی، هدایت فولادی‌ها را یک مریی خارجی بر عهده داشت. آن سال سرمربی تیم فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا دراگان اسکوچیچ، سرمربی کنونی تیم ملی فوتبال کشورمان بود که خلاف انتظار‌ها نتوانست با تیم خوزستانی فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج مطلوبی را کسب کند و در همان مرحله گروهی از این مسابقات حذف شد.

شاگردان اسکوچیچ که آن سال با تیم‌های الهلال عربستان، لوکوموتیو ازبکستان و السد قطر هم گروه بودند با یک پیروزی، ۳ تساوی، ۲ شکست و کسب ۶ امتیاز و حضور در رتبه سوم گروه نتوانستند به مرحله بعدی این مسابقات صعود کنند و آخرین حضور خود در این مسابقات را با خاطره‌ای تلخ به پایان رساندند.

فولادی‌ها در ۳ تجربه گذشته خود در لیگ قهرمانان آسیا تا به حال مقابل تیم‌های اماراتی به میدان نرفته اند و مسابقه مقابل العین اولین بازی آن‌ها مقابل اماراتی‌ها است.

نماینده کشورمان امیدوار است که حضور چهارم آن‌ها در لیگ قهرمانان آسیا آن هم با سرمربی ایرانی بتواند طلسم صعود اهوازی‌ها را به مرحله‌های پایانی لیگ قهرمانان بشکند.

در مجموع فولاد خوزستان در ۲۰ بازی آسیایی به میدان رفته که حاصل آن کسب ۶ پیروزی، ۸ تساوی و ۶ شکست بوده است. خوزستانی‌ها قصد دارند با هدایت جواد نکونام بهترین نتیجه خود را در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ کسب کنند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان ۲۱ فروردین ماه در ورزشگاه مرسول پارک ریاض و از ساعت ۲۰:۲۰ به مصاف تیم العین امارات می‌رود و در صورت پیروزی به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود خواهد کرد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.